Gå til innhold

Frykter for CD-ens død - Musikk elsker

Hell_Frode

CD-ens død!!!  

46 stemmer

1. 1. Hva synes du om CD-ens død?

• Ja, CD-en er til stor plage. Jeg liker den ikke.
      13
    • Nei, jeg ønsker å kjenne på den å se i manualen. Det er noe jeg liker å gjøre, vær gang jeg kjøper en ny plate.
      9
    • Det tar altfor stor plass. Ønsker å ha alt sammlet opp et sted, PC-en.
      4
    • Jeg bryr meg ikke at det tar opp plass. Elsker å beundre dem alle.
      8
    • For meg er det både og. Liker å semle på dem både i hylla og på PC-en. Bryr meg ikke hva som skjer med dem.
      12

Anbefalte innlegg

Jeg liker å samle på musikk.Håpper da ikke at dette skjer, da vil musikk samlingen min ødelegges fulstendig. Da kan jeg ikke se for med min musikk-bibliotek, som jeg kan gå ned i kjelleren og være stolt over. Føle på hærligheten i å se i ekte kovre og manualer i time vis. Jeg ville stor kost meg i time vis med dem. Igjen ville jeg fådt gleden av å hente en ny plate å høre på.

For andre ord, i å samlle opp musikk på pc vill ikke ble det samme. Ja, jeg er enig i at det vil ta mindre plass. Jeg får ikke den samme følelsen av hærlighet i å ikke kunne se i/på en ekte manual/plante. Man må kunne kjenne på produktet for å skape den hærligheten og følelsen i å virkelig eie noe. Så jeg sier nei til CD-ens død.

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vinyl plater, er ikke helt meg eller. Spiller ekstremt sjeldent akurat det. Så jeg foretrekker de vanlige cd-plater. Kan tenke meg at de fleste gamle folk vil elske vinyl plater enn de unge. Jeg kan ta feil. Nå vet jeg nå heller ikke hvor mange unge folk liker vinyl plater, da! Jeg er ikke en av dem.

Endret av Hell_Frode
Lenke til kommentar

vinyl er jo flere "generasjoner" gammelt nå, etter vinylplata så har jo både kasett, CD og digital nedlastning kommet og vinylen henger igjen enda, greit nok mange DJ's osv bruker vinyl framdeles. men tror nok både cden og vinylen blir hengende igjen lenge. vinyl er vel det eneste skikkelige analoge formatet som er i bruk framdeles? vel tapes er også analoge men det er vel kun de få skjeldne som slipper kasetter av nye album.

jeg tror at vi vil finne både cd'en og vinylen lenge enda!

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Når jeg ser på artikkelbildet innser jeg hvor sært det er at vi driver og hoarder slike bokser som har digital informasjon i et format som har samme status for datamaskiner i dag som disketten rundt overgangen til 00-tallet. Jeg tror nok ikke det er lenge til de er ute, og den dagen vil jeg sikkert være likegyldig. Om man absolutt må drive å samle på ting så finner nok plateselskapene på noe smart.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en del CD-er, og må inrømme at jeg tenker nostalgisk tilbake tilbake noen år da jeg kun hadde en CD-spiller. Likevel ser jeg fram til et nytt format, selv om streaming er "det neste" hadde det vært kult med et nytt format. Jeg ser for meg minnebrikker hadde gjort susen.

Lenke til kommentar

CD'en vil ikke dø. Men CD som medium for all mulig søppelmusikk vil nok dabbe av kraftig. Og det fryder meg. Jeg gleder meg til den dagen alt av søppelmusikk er borte fra CD, og CD'er finnes utelukkende som entusiastformat. CD-platen innehar mye bedre potensiale for godlyd enn folk flest aner. Ekte ukomprimert musikk kommer til å bli sjeldnere og sjeldnere. Vi står igjen med CD, Blu-ray og FLAC som bærere av den ekte lydkvaliteten, og CD som den mest utbredte av disse kan jeg garantere blir værende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...