_Ja'far_ Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Vurderer å skaffe meg peltier, og har da forstått at man må ha en ekstra strømforsyning til dette. Er det noen som kan anbefale en billig strømforsyning, eller gi meg oppskriften på å bygge en. (Blir i så fall bygd av min lokale videregående skole med elektro klasse)? Peltier elementet blir antagelig et på 226W fra Netconnection. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 460W burde vel holde til både PCen og peltieret. dessuten vil jo et sånt peltier koste så mye at den nesten blir billigere og bedre å oppdatere CPUen Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Mener du å koble en pc'en på samme psu som en 226watt tec? Det er ikke lurt, det er et fåtal av strømforsyningene som i det hele tatt klarer å drive tec'et alene, på langt nær et par harddisker + dvd og cdr. En enermax 431watt for å drive tec'et er vel å foretrekke. Gir vel 30amp+ på 12v. Tec'et trekker vel 24 hvis jeg ikke tar feil. Enermaxen selges på komplett.no ~800,- trur jeg. Edit: enermax 350watt gir 26 ampere på 12v, dette burde også holde, den koster bare ~600,- Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Pc'en som tec'et skal inn i er ikke den som står i signaturen, denne er blitt oppgradert til dette: 2500+ Barton NF7-s 2*512 PC3200 DDR ram Sapphire Radeon 9700 pro Vannkjølingen skal også oppgraderes med dette: GPU blokk Ny radiator (Ikke helt bestemt ennå) Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Forresten så koster tec'et 375 kr. Det gjør også det som er på 172W. Ikke spesielt dyrt synes nå jeg... Er det ingen som har erfaring med å bygge en strømforsyning selv? Da kan du jo få utnyttet hele elementet ved å gi det 15V i stede for 12V fra en vanlig "pc strømforsyning" Lenke til kommentar
simes Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 dessuten vil jo et sånt peltier koste så mye at den nesten blir billigere og bedre å oppdatere CPUen Peltier koster da ikke mye? Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 460W burde vel holde til både PCen og peltieret. dessuten vil jo et sånt peltier koste så mye at den nesten blir billigere og bedre å oppdatere CPUen det kan jo vere at han vil pruke vann/peltier på cpuer i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå