BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hva så jeg kan komme med noen andre forslag også. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Vi må vel være enige om at det har gått til inflasjon i denne tråden. Lenke til kommentar
inkasso Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 1, 2, 3, sidetrack... Men sånn er det jo med alle tråder da Svar på tiltale så langt: Jada, Erlend, jeg skjønner at Erlend er et fint navn, Erlend er notert. Benjamin? Les førstepost. Alle dere andre med bibelske navneforslag, les førstepost. Grunnen til at jeg spør etter guttenavn er at vi har noen gode forslag på jentenavn sjøl. Men for all del, norrøne jentenavn mottas med takk. Har sansen for lengre navn sjøl. Mitt er på tre bokstaver. Men gamle, lengre navn har litt mer shcwung. Lenke til kommentar
Scannor Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Fruen har termin i mai (17, av alle ting). Og i den forbindelse vris det en del hoder når det kommer til det å navngi den fremtidige odlingen. Øyvind er navnet du leter etter! Betydning: Lykkelig kriger Forklaring: Guttenavnet er en variant av Eivind, som er utledet av det norrøne navnet Eyvindr, hvor "ey" kan komme av ordet "øy" som betyr "lykke", og "vindr" betyr "kriger" Og siste avgjørende argument: Ditt barn blir født(jf termin) på 17.mai, hvilket er nasjonaldagen, så hvorfor ikke da gi barnet et navn som blir nevnt i nasjonalsangen vår? Navnet blir nevnt i sangens tradisjonelle 2.strofe Dette landet Harald berget med sin kjemperad, dette landet Håkon verget medens Øyvind kvad(...) Forøvrig er både Harald og Håkon nokså brukt, så gå for Øyvind. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jada, Erlend, jeg skjønner at Erlend er et fint navn, Erlend er notert. Takk for det. Da det er bekreftet, vil jeg gjerne gå en generasjon tilbake og foreslå Øystein. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Snorre kan man bli mobbet av. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Da sender vi snorre på boksetrening 2 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Snorre kan man bli mobbet av. Haha, for noe latterlig å si. Med mindre du har et hysterisk navn blir du ikke mobbet - det har alt med personlighet å gjøre. Barn finner uansett måter å mobbe alle mulige navn. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Haakon er et bra og solid navn Ellers har jeg alltid likt Eirik på grunn av denne karen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg har gått forbi skoler hvor jeg hører barn mobber andre barn på grunn av navn som Tyra eller f eks Iver. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Barn er barn ffs. Jeg ble ertet bittelitt pga mitt uhyre sjeldne og rare navn, men det er ikke akkurat noe skjebnesvangert og noe som former et barns liv i fremtiden. Gå for Snorre hvis dere liker det! Selv om Øyvar er kanonfett, norrønt og veldig uvanlig. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Når jeg gikk på skole så ble jeg faktisk litt mobbet for mitt navn Birger Ivar Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Dag "Dag er et mannsnavn med opprinnelse i det norrøne ordet dagr som betyr «dag». Navnet er et av de eldste kjente norrøne navn[trenger referanse] og ble opprinnelig brukt i sammensatte navn basert på dagr eller guden Dag." Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Da er det barskere å bare hete Dagr. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Dag Gunnar kanskje? Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Haha, herregud. Hva med Cliff-Styggvar eller Eirik-Stein? Endret 26. november 2011 av Bunnskrap 3 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg personlig liker ikke ett lite navn men 2 eller 3 navn men de får velge selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå