Abigor Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Han spør etter norske navn og et slikt gammelnorsk/norrønt/urnorsk navn tror jeg ikke finnes. Kanskje Harald. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Har du hørt hvordan amerikanere uttaler navnet Gerard? "Geraaaaaaaarrrrrrrdd". De blir aldri ferdig. Jeg kan tenke meg at Harald ville bli ganske likt. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 ^Harald er jo ikke så veldig ulikt "Harold" da. Å velge et navn som (lett) kan uttales på engelsk er i hvert fall et kriterie for meg om jeg får barn i fremtiden, også noe å tenke på. Han spør etter norske navn og et slikt gammelnorsk/norrønt/urnorsk navn tror jeg ikke finnes. Joda, men noen navn høres nok bedre ut på engelsk enn andre. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Erik, Eirik ? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Erik, Eirik ? Eirkur, het det visst i norønt. Lenke til kommentar
Chatoyant Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Ask, Audun, Brynjulf? Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 jare? Aldri hørt navnet, bare kom på det, egentlig ganske fint synes jeg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 jare? Aldri hørt navnet, bare kom på det, egentlig ganske fint synes jeg. Du tenker på jarle. Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Erik, Eirik ? Eirkur, het det visst i norønt. Sist jeg sjekket het det Eirikur ;o) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Olav er ett godt norsk navn Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Erik, Eirik ? Sigurd! Jeg mistenker at noen her foreslår sine egne navn. Jeg anbefaler fortsatt Erlend Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg heter Birger og to navn til som jeg ikke røper på grunn av en tråd i lekeplassen. Jeg syntes at Olav hadde passet perfekt Lenke til kommentar
Araho Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Må innrømme at jeg synes Asgeir klinger best her. Kanskje litt fordi jeg heter det selv, men det har kommer fra gammel norrøn mytologi, samtidig som det er noenlunde moderne i uttale og form. Dessuten har det en tøff mening, og det er et navn som ikke blir brukt av hver fjerde person du møter på gata. Når ungen din vokser opp er det vel heller ingen unger som husker "Sjefen over alle sjefer", og om det var det hadde det jo bare vært kult Endret 26. november 2011 av Araho Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Her er noen forslag Geir, Olav, Bjarne, Kurt, Leif Tore, Frank, Harald, Bernt, Bjarne, Birger, Ivar, Roar, Bjørn, Lars, Sigur, Mikael, Samuel, Hamase, Are, Heidi (jente navn), Inger, Merete, Hilde osv. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Erik, Eirik ? Eirkur, het det visst i norønt. Sist jeg sjekket het det Eirikur ;o) Det var sjølsagt en skrivefeil, ... 1 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Sindre? Er et norrønt navn og betyr gnistre. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Her er noen forslag Geir, Olav, Bjarne, Kurt, Leif Tore, Frank, Harald, Bernt, Bjarne, Birger, Ivar, Roar, Bjørn, Lars, Sigur, Mikael, Samuel, Hamase, Are, Heidi (jente navn), Inger, Merete, Hilde osv. Hvorfor skal du ha med jødiske navn når trådstarter spesifikt spør etter norrøne navn? Det begriper jeg ikke. Mikael, Samuel, Hamase og Merete er uaktuelle. Bjarne har du nevnt to ganger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå