jaakervik Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Er vell mange som ikke blir mobbet, men ha det i bakhodet når du velger, det er iallefall mitt tips. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg legger merke til at nesten alle foreslår korte navn, nesten bare Jo, Per og Ola som mangler her nå. Jeg tolker dette som at det er slutt på den tiden da gutter skulle hete Aleksander, Sebastian, ..... Men hva med et halvlangt? Rindulf, f eks. Det er 1) sjeldent og 2) godt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har foreslått Fingar som skal være ett sjeldent og bra navn. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Aleksander og Sebastian er jo greske navn, ikke det trådstarter spør etter. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Benjanmin går jo. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Benjanmin går jo. Hebraisk? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har aldri hørt om navnet Trym. Er det Norskt? Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Odin, Brage, Hermod, Magne, Vidar. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har aldri hørt om navnet Trym. Er det Norskt? Trym (norrønt: «Þrym») er jotnenes konge, «tussekongen» i Jotunheimen, i det komiske gudediktet Trymskvadet («Þrymskviða») fra Den eldre Edda. Trym stjeler guden Tors hammer, og Tor må kle seg ut som gudinnen Frøya for å få den tilbake Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Bernt er ett navn man blir mobbet av. 2 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Å velge et navn som (lett) kan uttales på engelsk er i hvert fall et kriterie for meg om jeg får barn i fremtiden, også noe å tenke på. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har aldri hørt om navnet Trym. Er det Norskt? Ja det er norrønt og navnet på en sentral antagonist i norrøn religion. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 "Tussekongen", ja, det var passende navn på drittungen i parallellklassen min da jeg gikk i 1. klasse. Igjen vil jeg foreslå Erlend. Det klinger fint og er "umobbart", altså, det ligner ikke på noe ord som ungen kan bli mobbet for. 2 Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Må si jeg gleder meg til 17 mai. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Å velge et navn som (lett) kan uttales på engelsk er i hvert fall et kriterie for meg om jeg får barn i fremtiden, også noe å tenke på. Han spør etter norske navn og et slikt gammelnorsk/norrønt/urnorsk navn tror jeg ikke finnes. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har sinnsykt mange jentenavn i hodet her:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå