AndersT2 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg har like store problemer hver gang jeg skal få delt noen disker mellom maskiner. Har nettopp byttet ut hovedkort osv i den ene PCen, og skal få HTPCen til å kunne hente fra denne maskinen. Fikk det ikke til. Jeg tok den aktuelle disken, gikk inn i egenskaper og aktiverte deling som normalt. Har alltid fått 1 disk til å bli delt, men aldri flere på mellom mine PCer. Noen som kan forklare hvordan man går frem, enkelt og greit? Har koplet 2 stk Gigaswitcher i mellom disse 2 PCene. 1 til kontoret, og 1 til Hifi Racket. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 I grove trekk: sett først opp homegroup for PCene du skal dele mellom (du finner det på kontrollpanelet). Deretter setter du opp en vanlig network-share. Legg til tilgang for brukeren som du skal bruke for å få tilgang til filene med (eller sett permissions til "everyone", men det er jo naturligvis mindre sikkert). Skal du ha mer detaljert guide er det vel neppe værre enn å google "windows 7 share files" -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå