TomKorawit Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Det blir vel mest gaming på maskinen her. Skjerm, mus, og tastatur er lagt til og til sammen blir det rundt 19K. Det er noe jeg kan gjør for å få prisen litt ned? Og bør jeg vente med å bygge den neste år, når de nye skjermkortene kommer ut? Krav : Battlefield 3 @Ultra og bra FPS + andre spill CPU : Intel® Core i5-2500K Processor CPU Kjøler : Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kjøler GPU : ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA PSU : Corsair TX850M 850W PSU RAM : Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 SSD : Corsair SSD Force Series GT 120GB Hovedkort : ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 HDD : Seagate Barracuda® 1TB Kabinett : Fractal Design Define R3 Black Pearl Burner : Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB Skjerm : BenQ 23,6" LED XL2420T Keyboard : Razer Lycosa Mirror gaming keyboard Mus : ROCCAT Kone+ Max Customization Refresh Musmatte : SteelSeries QcK Mousepad Mini Headset : CM Storm Sirus Gaming Headset " --------------------------------------------------------------------------------- " Q = Hva ville du ha gjort annerledes med pengene? Q = Ville du ha ventet til de nye skjermkortene kommer (2012)? På gjensyn takk! Endret 24. november 2011 av TomKorawit Lenke til kommentar
allymos Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Det ser bra ut, men jeg lurer på , har du virkelig bruk for så mye ram? Og ja, jeg ville ventet til de nye kortene i 2012 kommer, kjøp et billigere kort nå, og spar opp penger til et skikkelig et av de nye 2012 kortene når den tid kommer.. MEN, hvis du skal ha et kort nå, som drar bf3 på ultra med god fps of slikt, så må du nok litt opp i pris uannsett. men, jeg ville fortsatt ventet til 2012 kortene kommer. Lenke til kommentar
Dasch Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ta 8GB med RAM istedet for 16GB med RAM. Du sier selv att dit bruksområde er spill primært, så derfor trenger du ikke mer en 8GB med RAM. Egentlig kan du kutte ned til 4GB, men siden det nesten ikke er noen prisforskjell mellom 4GB og 8GB RAM så kan du like gjerne ta 8GB. Så ville jeg ha endret på grafikkortet. Ta ett GeForce GTX 570 istedet for ett GeForce GTX 580. Det er mye bedre å ta ett kort som nesten yter like mye men som koster mindre. Bytt CPU kjøler til enten Noctua NH-D14 eller Phanteks PH-TC14PE. Disse to er (etter min mening) de to beste luftkjølingene du kan få takk i på konsumentmarkedet. Det er mye bedre å gå med luft istedet for vann, spesielt når det gjelder "lukket vannkjøling" som Corsair benytter seg av. Jeg ville endret SSD til Crucial M4 128GB. Stabiliteten er mye bedre hos Crucial enn de fleste andre SSD'er med tanke på att de benytter seg av Marvell. Når det gjelder mus og tastatur (dette er først og fremst smakssak) så anbefaler jeg mye heller Mionix Naos 5,000 og ett tastatur fra Steelseries; Steelseries 6Gv2. Som sagt så skal du primært spille og da er dette ett mye bedre tastatur. Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Vel, da bytter en X580 med en X570, for nå. Hvis de nye skjermkortene kommer med mer ytelse og mindre pris så blir sikkert dem. Samme gjorde jeg med kjøleren, byttet til NH-D14. Skal vurdere det med SSD-en Beholder tastaturet p.g.a jeg synes at de ligner alt for mye på tastaturene på skolen :!: Men musa var DAMN ! Taaakk ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå