Ntaw Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 You have to play to win. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Murder me! Ok! Du har rot i hodet ditt og forveksler forelskelse med en psykisk reaksjon på at noen er snille med deg. http://en.wikipedia.org/wiki/Florence_Nightingale_effect Du er ikke egentlig glad i henne på den måten og det kommer aldri til å bli noe forhold ut av det og du vet utmerket godt at om du prøver deg så tar hun avstand fra deg og blir mer upersonlig. Er du dau nå? Postet av anonym: a069ce9ff7e62dc5eefa7bd13c2fa88c Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Murder me! Ok! Du har rot i hodet ditt og forveksler forelskelse med en psykisk reaksjon på at noen er snille med deg. http://en.wikipedia.org/wiki/Florence_Nightingale_effect Du er ikke egentlig glad i henne på den måten og det kommer aldri til å bli noe forhold ut av det og du vet utmerket godt at om du prøver deg så tar hun avstand fra deg og blir mer upersonlig. Er du dau nå? Postet av anonym: a069ce9ff7e62dc5eefa7bd13c2fa88c Pfft, bullcrap, selv om det var fascinerende. Tro hva du vil, men om det hadde vært noe slikt ville jeg ikke likt henne så godt som det jeg gjør. Jeg liker ikke henne fordi hun tok vare på meg og brydde seg om meg, men fordi vi kunne snakke i timesvis og hadde helt lik humor. Hun kunne prioritere samtaler med meg framfor å gjøre jobboppgaver i tide, noe jeg aldri har opplevd at noen av de andre sykepleierne har gjort der oppe - og stol på meg, det er mange fine damer der med fantastiske personligheter. Jeg overlater ikke dette til... en diagnose. Jeg skal prøve meg, vet bare ikke helt hvordan enda! Og om jeg hadde forvekslet det at noen er snille med meg med forelskelse, ville jeg ha vært forelsket i omtrent 80% av sykepleierne der oppe. Endret 24. november 2011 av Adulf Ordtitter Lenke til kommentar
Slettet-YGj9hz Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Nå har jeg ikke lest noe særlig av posten, fordi det finnes et fasitsvar: Hvis du liker henne, be henne ut :-) Værste som kan skje er at hun sier nei. Og et nei er bedre enn å lure på hva som kunne ha vært. så go for it! Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Nå har jeg ikke lest noe særlig av posten, fordi det finnes et fasitsvar: Hvis du liker henne, be henne ut :-) Værste som kan skje er at hun sier nei. Og et nei er bedre enn å lure på hva som kunne ha vært. så go for it! Jeg har aldri hatt en svakhet for fasitsvar. Om du ihvertfall leser førsteposten skjønner du kanskje at det er litt mer komplisert enn som så. Men for all del, jeg er helt enig i at jeg burde be henne ut! Det er bare det at det kan bli litt for 'brutalt' omstendighetene tatt i betraktning. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Svaret er åpenbart for meg: Spør henne med ut!!! Forøvrig minner denne situasjonen meg om en film jeg så for ikke så lenge siden: http://www.imdb.com/title/tt1306980/ Situasjonen din er skremmende lik situasjonen til hovedpersonen her 1 Lenke til kommentar
Slettet-YGj9hz Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Skal lese førsteposten i løpet av kvelden å gi deg mitt beste svar :-) Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Svaret er åpenbart for meg: Spør henne med ut!!! Forøvrig minner denne situasjonen meg om en film jeg så for ikke så lenge siden: http://www.imdb.com/title/tt1306980/ Situasjonen din er skremmende lik situasjonen til hovedpersonen her Hovedpersonen har jo til og med kreft, det jeg hadde. Tidig at du skulle komme innpå film, fordi jeg elsker filmer. Er den bra? xD Får se om jeg tørr å be henne med ut! Skal lese førsteposten i løpet av kvelden å gi deg mitt beste svar :-) Kjempe! Endret 24. november 2011 av Adulf Ordtitter Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Svaret er åpenbart for meg: Spør henne med ut!!! Forøvrig minner denne situasjonen meg om en film jeg så for ikke så lenge siden: http://www.imdb.com/title/tt1306980/ Situasjonen din er skremmende lik situasjonen til hovedpersonen her Hovedpersonen har jo til og med kreft, det jeg hadde. Tidig at du skulle komme innpå film, fordi jeg elsker filmer. Er den bra? xD Får se om jeg tørr å be henne med ut! Filmen er nok knallbra for deg som har hatt tilsvarende sykdom, og er i en ganske lik situasjon. Hvis du lett tar til tårene vil jeg ikke anbefale å se den med gutta, for den er ganske trist (dama gråt som en foss, samme gjorde alle andre kvinnfolk i kinosalen). Jeg heier på deg !!! Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Svaret er åpenbart for meg: Spør henne med ut!!! Forøvrig minner denne situasjonen meg om en film jeg så for ikke så lenge siden: http://www.imdb.com/title/tt1306980/ Situasjonen din er skremmende lik situasjonen til hovedpersonen her Hovedpersonen har jo til og med kreft, det jeg hadde. Tidig at du skulle komme innpå film, fordi jeg elsker filmer. Er den bra? xD Får se om jeg tørr å be henne med ut! Filmen er nok knallbra for deg som har hatt tilsvarende sykdom, og er i en ganske lik situasjon. Hvis du lett tar til tårene vil jeg ikke anbefale å se den med gutta, for den er ganske trist (dama gråt som en foss, samme gjorde alle andre kvinnfolk i kinosalen). Jeg heier på deg !!! Etter alt jeg har vært igjennom, så skal det mye til for at jeg griner. Klarer det rett og slett ikke lenger. Tror ikke det skal bli noe problem Kjekt å høre! Takktakk Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Du har rot i hodet ditt og forveksler forelskelse med en psykisk reaksjon på at noen er snille med deg. Many often misunderstand the term to mean the opposite; that is, a patient falling in love with the caregiver as a result of interpreting an amiable bedside manner as affection.[1][2] The right term coined by Sigmund Freud for this situation is transference. [1] Dette går altså motsatt vei, slik at hun blir forelsket i han . Finn en enkel situasjon der dere kan prate, tur og kaffe er nevnt. Da virker mer som om du vil holde kontakten, men du bør selvsagt prøve å vise litt interesse slik at hun ikke bare tror du vil være venn. Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg prøvd å finne ut alderen hennes først. Går ut ifra at du ikke vil spørre henne rett ut om det, for da hadde du vel gjort det for lenge siden. Jeg ville i alle fall likt å vite om hun var 18 eller 32 før jeg spurte om hun ville ta en kaffe med den hensikten du har, (å finne ut om følelsene dine er gjensidige, sånn jeg har forstått det.) Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Du har rot i hodet ditt og forveksler forelskelse med en psykisk reaksjon på at noen er snille med deg. Many often misunderstand the term to mean the opposite; that is, a patient falling in love with the caregiver as a result of interpreting an amiable bedside manner as affection.[1][2] The right term coined by Sigmund Freud for this situation is transference. [1] Dette går altså motsatt vei, slik at hun blir forelsket i han . Finn en enkel situasjon der dere kan prate, tur og kaffe er nevnt. Da virker mer som om du vil holde kontakten, men du bør selvsagt prøve å vise litt interesse slik at hun ikke bare tror du vil være venn. Ja, må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det, eller så må jeg bare la det komme naturlig. Forresten kjekt at du påpekte det kan gå begge veier, i tilfelle psykologien der har noe å si i mitt tilfelle, selv om jeg tviler på det. Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg prøvd å finne ut alderen hennes først. Går ut ifra at du ikke vil spørre henne rett ut om det, for da hadde du vel gjort det for lenge siden. Jeg ville i alle fall likt å vite om hun var 18 eller 32 før jeg spurte om hun ville ta en kaffe med den hensikten du har, (å finne ut om følelsene dine er gjensidige, sånn jeg har forstått det.) Haha, ganske godt poeng! :!: Men jeg tviler sterkt på at hun er eldre enn 25. Det kan jeg umulig tenke meg! Hun begynte i fjor, så jeg tror hun er nyutdannet. Altså ligger hun rundt 21-23 tipper nå jeg. Hvordan er det for en jente på 21-23 år å være sammen med en på 18? Har de noen spesielle fordommer der? Har aldri opplevd det, men bare lurer sånn generelt. Overhodet ikke noe jeg henger meg opp i, ble bare nysgjerrig av tanken på det. Endret 24. november 2011 av Adulf Ordtitter Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Nå må du gro deg et par baller og spørre om hun vil være med på en kopp kaffe neste gang dere møtes. (Sykepleiere er vel forøvrig minst 22 år, da det er en 4-årig utdanning etter VGS så vidt meg bekjent.) Lenke til kommentar
Judge Judy Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Min første tanke er at du burde forsøke å søke henne opp på facebook/google henne for å finne ut hvor gammel hun er, om hun har kjæreste, eller andre ting som kunne indikere at hun ikke liker deg på den måten. I tillegg tenker jeg at det burde finnes regler om at man ikke kan bli sammen med pasienter, det kan jo virke en smule uprofesjonelt. Det sagt, så vil jeg ikke ta håpet fra deg, så jeg slenger meg på de over som ber deg invitere henne på kaffe bare for å prate. Lenke til kommentar
Slettet-YGj9hz Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Da har jeg lest hele posten. Står fortsatt ved det jeg sa at du burde be henne ut. Det er en som kommenterte over at hun er i allefall 22, dette trenger ikke stemme; hun kan fortsatt være i praksisperiode. Uansett kan du være en voksen 18åring og hun en "yngre" 22åring. Det vet du som har hatt kontakt med henne bedre enn noen annen. Jeg mener i allefall at alder ikke er noen hindring:) Mitt beste svar er å rett å slett si til henne noe i denne duren: Jeg vet vi ikke kjenner hverandre veldig godt, men jeg synes du virker som en kjempetrivlig jente som jeg har lyst til å bli bedre kjent med. Nå har jeg desverre bare hatt muligheten til å bli kjent med deg under; ikke de beste omstendigheter, så jeg vil svært gjerne få muligheten til å bli bedre kjent med deg under litt bedre omstendigheter :-) Noe sånt i allefall. Du kjenner henne bedre enn meg Uansett må du bare hoppe i det, det kan nok føles utrolig skummelt ut, men som jeg sa i første svar: Et nei er bedre enn å aldri vite. Du sier selv du er en kjekk gutt, så jeg er sikker på at det løser seg bra Lykke til! Lenke til kommentar
gholie Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Man kan ikkje bli sammen med pasienter når man har eit pasient - pleier forhold, men etter at det er slutt så er det meg bekjent fritt fram ( Kan sjølvsagt variere frå yrke til yrke, men som sjukepleier meiner eg det er slik ). Men som eg sa først, spør om ho vil ta ein kopp kaffe for å snakke sammen. Dersom dokke fra før av har hatt mangen samtaler vil ikkje det verke unormalt, er veldig mangen pasientar som tar kontakt med pleierar / legar ein har vert borti gjennom harde tider. Men ver også forberedt på at ho rett og slett vil seie nei pga tidlegare forhold, men det er betre å få nei enn å ikkje vite kva som kunne ha vert! Ein kjem seg ingen vei utan å ta ein sjangse iblant! Edit: Ho kan fortsatt vere 21 og ferdig utdanna, sjukepleier utdanning er på 3 år. Det stemmer forøvrig at ho og kan vere i praksis, første året er Aldersheim, så altså ikkje 18, andre året er på kirurgiske og medisinske avdelingar samt spesial poliklinikker ( Om ho er i praksis er ho altså på andre året ), tredje året er innan psykiatri. Ref: http://www.bergendsh.no/default.asp?k=2&id=5 Endret 24. november 2011 av gholie Lenke til kommentar
Judge Judy Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hvis hun har presentert seg som sykepleier er hun ikke i praksis, det ville vært veldig, veldig feil. Hadde hun ikke navneskilt med tittel? Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Hvis hun har presentert seg som sykepleier er hun ikke i praksis, det ville vært veldig, veldig feil. Hadde hun ikke navneskilt med tittel? Jo. Takker for forslag alle sammen! Jeg kommer snart til å ta kvelden nå. Setter pris på alle tilbakemeldinger og alt! Skriver mer i morgen Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Neste gang hun spør om det er noe mere hun kan hjelpe deg med, så kan du spør etter nummeret hennes. Hva er det verste som kan skje? Du får et nei, and life goes on ... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå