Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Deppa, lyst og bare slutte med alt og legge meg ned.

Anbefalte innlegg

Har for tiden vært skikkelig deppa. Føler at jeg ikke orker mer nå, er lei skolen, føles ikke ut som om jeg er ment til og være på skolen. Det har vært sånn helt siden skole start (begynte på vgs). Virker som om de i klassen ikke liker meg og prøver og unngå meg. Jeg er alltid den som blir skyvd unna for at andre skal ha plass. Føler meg oversett og missforstått.

Snakket med faren min og han sa at jeg må fullføre året siden jeg ikke får lov og sitte hjemme. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg føler meg bare som en byrde for alle andre jeg er rundt.

Hva kan jeg gjøre? Alt føles bare håpløst!!

Postet av anonym: 7faffd3c3d5fc9830c1110c1a16f6a6c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden ingen har spurt om dette, får vel jeg gjøre det. Føler du at du passer inn i venneflokken i klassen din? Med mindre du er rar eller noe, så vil ikke folk bare ta et øyekast på deg for så å ikke like deg. Uansett prøv å prat med dem uten å høres rar ut, ikke prøv å være morsom i det hele tatt. Kjenner dem deg ikke, vil dem ikke engang skjønner om du tuller hvis du gjorde det. Bare ha vanlige samtaler med dem, så etterhvert vil dem nok like deg.

Og fullfør skolen, og prøv å gjør det beste du kan ut av det. Hvis du ikke får venner kan du ihvertfall skaffe deg bra nok utdanning og få en bra jobb.

Og et lite tips, det å begynne å trene på et studio er ikke dumt. Begynte å trene med en i klassen og gjør det fortsatt, og vi er utrolig gode venner nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trening er den mest lettvinte måten å dempe symptomene på depresjon på. Det kurerer neppe årsakene, men treningen utløser dopamin i hjernen som gjør at du føler deg litt lykkeligere en stund, uansett hvordan situasjonen er ellers.

Hvis årsaken ikke er mer dyptliggende enn at du har dårlig kjemi med omgangskretsen, så kan det å flytte være en løsning. Forskjellige steder pleier å ha forskjellig sosialt klima og det kan godt være man blir lykkelig et sted og ulykkelig et annet, selv i et så lite land som vårt. Men hvis årsaken er forankret i egen psyke vil det ikke hjelpe noe og man blir kanskje enda mer oppgitt fordi man la så mye ressurser ned i å flytte uten at det førte til noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fullfør videregående og få deg en jobb som du trives med.

Hvis du får deg en jobb som du trives med så blir livet så snart lysere for deg. Du tjener både penger og har noe som du er interessert i og trives med.

Mitt andre tips er å få deg en dame som du kan kose deg med.

Damer gjør alltid susen :)

Lenke til kommentar

Eventuelt ta deg pause fra skolen, og begynn heller å studer når du er motivert for det. Ikke noe poeng i og lide seg gjennom vgs.

Man kommer ikke noen vei i livet uten skolegang. Da blir man bare gående rundt som en idiot og plinge varer på Rema 1000 resten av livet …

For å si det på en annen måte, tviler på at situasjonen blir bedre av at du slutter på skolen. Kanskje en liten stund, men det er enda kjipere å gå videregående når du er 23 og alle andre er godt på vei til utdanelse og voksenliv. Da er det bedre å komme seg gjennom det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...