Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bra pc, men ustabil fps i de fleste spill.

Anbefalte innlegg

Er noe rart med pcen min, på de fleste spill så sliter den med fpsen. Når den egentlig ikke burde gjøre det.

har:

AMD Athlon II X4 630 Processor (4 CPUs), ~2.8GHz

4GB RAM

AMD Radeon HD 6950

650 Watt PSU

For det første så lurer jeg på om dette er godt nok til å dra Battlefield 3 medium/high på 60 fps?

FPSen er så ustabil i BF3 når jeg går i rom osv så er den konstant på 60 fps, men når jeg går ut i åpne verden så er den utrolig ustabil og når det er veldig stort rundt meg og mye som skjer, så kan fpsen droppe ned til 35 (Dette er i high settings, men skjer også i medium/low og bare at da dropper den ned til 40-50) Dette er utrolig plagsomt fordi jeg nettopp kjøpte nytt skjermkort for å løse dette problemet nemlig 6950. Ble mye bedre men problemet ligger fortsatt der.

Dette forekommer egentlig i de fleste spill spesielt førstepersons spill som skyrim og mw3. I mw3 så er det ikke så ille, men i intense situasjoner så kan fpsen brått droppe til 45-50 noe som irriterer meg grenseløst da spillet ikke krever noe. Det er også sånn i skyrim, lagger utrolig mye da det er mye npc rundt, spesielt i byene.

Er Veldig plagsomt siden jeg brukte 2000kr på ett nytt skjermkort for å nettopp fikse dette problemet og jeg trodde ikke at pcen min skulle ha no spesielle problemer til å dra de spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm...jeg tror du har misforstått dette med fps i spill. Fps vil aldri være stabil, den vil som du sier være mer stabil innendørs da det er mindre data å prosessere der, men ute vil den gå opp og ned avhengig av hvor mye grafikkdata som skal behandles.

Poenget er at den ikke detter ned på uspillbart nivå, eller at den ikke blir der over lengre tidsrom.

45-50fps er jo fullt spillbart, ja tilogmed 35fps er fullt spillbart og går ikke ut over opplevevelsen hvis man da ikke sitter og ser på fpsnummeret og forventer at den skal ligge stabilt på 250fps noe den ikke gjør såfremt du ikke står stille.

Mer eller mindre alle kort får fps drop ned i 30tallet, men snitt fps vil ligge betydelig høyere hvis man regner ut snittet. Og det er snitt fps som er viktig.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...