Gå til innhold

Hva bør jeg kjøpe for foto hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å ordne en hjemmeside som ser litt profesjonell ut for å promotere fotografiene mine og ha noe å henvende meg til hvis noen ber om tidligere arbeid. Skal også være en plass jeg dokumenterer bildene mine i prosessen mot å forbedre meg. Mest er det vell fordi jeg har vunnet 3 000 kr:)

Det jeg lurer på er hva slags alternativer jeg bør velge og litt mer informasjon om hva som må gjøres videre etter kjøp av domene. Kjenner en som er flink til å designe websider/templates eller hva du kaller det.

Har valgt et domenenavn i .com fra One.com, men trenger jeg å kjøpe noe mer enn dette for å komme i gang med å arbeide på siden? Vil 10GB som jeg har valgt si at jeg kan publisere bilder og eventuelt templates eller tillegsting til siden opp til 10GB størrelse?

Webhotell Medium (10 GB) - 12 måneder NOK240,00

Årlig domeneavgift (.com) NOK100,00

Opprettelse NOK100,00

I alt ekskl. mva. NOK440,00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Du trenger ikke kjøpe noe mer nei.

Du bare videresender mailer med passord osv til den som skal bygge siden for deg, så ordner han resten.

Er lurt å få en grei kontrakt på nettsidebyggingen. Den vil trenge vedlikehold og oppdateringer, ting du egentlig lett kan fikse selv, men om du ikke orker å ha den "jobben" så spør om en avtale på årlig vedlikehold og sjekk.

Ellers oppfordrer jeg deg snarest til å flytte webhotellet fra one.com. ;) Unødvendig nedetid og dårlig support er min erfaring med de dessverre..

Lenke til kommentar

Finn en leveranlør i Norge som er enklere å forholde seg til. Pro isp er antakelig den rimeligste, men det er mange som tilbyr slike tjenester, du finner dem ved å google litt. Søkeord som webserver, host, webhotel, isp osv kan brukes, og kanskje krysse av for "bare fra Norge".

Lenke til kommentar

jeg er kjempefornøyd med bluehost.com, betaler 3,49$ i mnd (tilbudspris, ordinær er 5-6$) og da er det ubegrenset båndbredde og lagring og mer enn nok databaser for meg.

Det er ingenting som heter «ubegrenset båndbredde og lagring». ;)

Selv kan jeg varmt anbefale Host1, et norsk firma med super support.

Lenke til kommentar

Ser dette greit ut hos host1 med .com domene?

Webhotell - Mini

Lagringsplass: 1GB

Båndbredde: 10GB/mnd

E-postkontoer: Ubegrenset

FTP-kontoer: Ubegrenset

Subdomener: Ubegrenset

Tilleggsdomener: 10

Parkerte domener: 10

SSH-tilgang: Nei

Fantastico: Ja

348,00NOK Årlig

Endret av akselme
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med proisp.no, som ble nevnt over her.

De har kjapp support og er norske, noe jeg verdsetter høyt. Kun èn gang i løpet av tre år har jeg hatt nedetid på nettsiden min, dette var varslet i god tid og var fordi de skulle flytte over til ny server.

Men ellers virker det jo greit den siste her også. :) Men hvorfor ikke spørre han du skal få til å sette den opp om råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...