Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tetracyclin/Tetralysal i 2 mnd, rett over til roaccutan?

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei!

Fikk en kur på 3 mnd med tetralysal, men legen sa at hvis jeg ikke har resultater innen 2 mnd, skal jeg ringe i januar for å få roaccutan. Dette sier han fordi han ikke vil at jeg skal starte for sent med roaccutan med tanke på at solen kommer frem. Men blir ikke 2 mnd veldig kort?

Så etter 2 mnd tenkte jeg å slutte, og se om jeg får tilbakefall. (Hvis tetralysal har fungert). Om det da kommer tilbake, har jeg tenkt å gå over til roaccutan. Men kan jeg begynne på roaccutan 1-2 uker etter jeg har sluttet på tetralysal?

Begynte på tetralysal istedenfor roaccutan med tanke på bivirkninger, men angrer litt egentlig. Ville heller startet på roaccutan for å være helt ærlig, men selvfølgelig hadde det vært flott om tetralysal hadde fungert! fordi da slipper jeg bivirkninger, for eksempel håravfall som hadde vært sykt kjipt! Føler bare at 2 mnd er veldig unødvendig, med tanke på at folk anbefaler at du skal gå på disse medisinene i MINST 3-4 mnd.

Så kan jeg starte på roaccutan bare 1-2 uker etter avsluttet kur? (Tetralysal)

Eller bør jeg vente lenger? Vil helst ikke begynne når det blir sol. Litt kjipt å unngå solen.

Setter pris på svar

Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...