Gå til innhold

KiX

Anbefalte innlegg

Hei sitter på jobb med en ide som jeg er litt usikker på om den vil fungere:

Situasjon:

Har en skriver som står i et lager rom som skal brukes til utskrift av kontorer som er i rommene ved siden av. Den er ikke tilgang til kabelnettet og maskinene kjører på et trådløst nettverk som brukes over hele arbeidsplassen.

Spørsmål/Ide:

Er det mulighet for at jeg kan sette skriveren opp med en trådløst router, og nå den med arbeidstasjonene uten at jeg må koble routeren opp mot serveren og sette den i samme ip range?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det vil fungere, men da må du manuellt innstallere driveren på hver enkelt PC det gjelder. Du får altså ikke noe sentralisert utskrift sånn som du gjør via en server, istedenfor vil hver klient printe ut direkte mot den trådløse skriveren.

Ellers må du inn å åpne opp brannmuren så skriveren slipper inn mot serveren hvis du må ha sentral styring.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du må sette skriveren til å koble seg opp mot samme nettverk som klientene bruker.

Etter dette må du sette fast IP på skriveren, gjøres via WEB. IP finner du på menyen på skriveren. Etter du har satt opp fast IP kan du administrere den ved en senere anledning. Man kan jo lage seg ett påloggings script som mapper opp printer og installerer drivere automatisk, men dette krever litt jobb på serveren. Ellers må du ta turen tundt på alle klienter å innstallere.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...