Kyrre S. Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Hei. Jeg har bygd meg en HTPC, og opplever litt hakking i bildet når jeg spiller av nedlastede HD/BR filmer (1080p x264). Det er ikke mye i det hele tatt, og samboeren sier hun ikke merker noen ting, men jeg mener det er akkurat nok til at jeg ønsker å utbedre det. Litt om min hardware: CPU: Intel i3 2120T (2,6ghz, TDP 35W) Hovedkort: Asus P8P67-M PRO (Socket 1155) RAM: Kingston DDR3 HyperX, 2x 2GB (1333mhz, 7-7-7-20) GPU: Radeon HD 5570 (1GB DDR5). Dette var forøvrig et kort jeg hadde liggende fra før. Jeg prøvde først med et Radeon HD 6450 Silent (null støy), men dette ble for kleint! OS: Win 7 x64 H.E System-partisjon: Crucial M4 (415MB/95MB/s read/write) Lagringsplass: Seagate Barracuda Green 2TB (64MB, 5900rpm) TV: Samsung UE46D6757 Som dere kan se har jeg dedikert GPU, og benytter meg ikke av CPU og H61/H67/Z68 combo. Jeg skulle da mene at et 5570 burde klare denne oppgaven. Den øvrige hardwaren burde være OK for en HTPC ... Dermed liker jeg å tro at problemet mitt med hakking kan løses med en god software for playback, samt noen codec's. Har jeg rett i dette? I så fall, hva burde jeg bruke? Håper at noen kan komme med noen tips her mvh Kyrre EDIT: Jeg benytter for øyeblikket XBMC for playback. Har ellers kun en fresh Win7 install, og har ikke gjort noe med tanke på codec's osv.. Endret 24. november 2011 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Høres ut som det du plages med er 24fps materiale rendret i 50fps. Er du heldig mangler du bare å la XMBC sette rett refresh rate ut fra det du spiller av. Dvs. kryss av for "Adjust display refresh rate to match video" som beskrevet her: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Videos_Settings Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg har ganske likt oppsett som deg men har 2100T og benytter GPU som er i denne prosessoren. Jeg opplever ingen form for hakking selv ved avspilling av 1080p materiale. Jeg regner med at filmene kjøres lokalt og ikke via nettverks-stream siden du har såpass stor disk? Selv streamer jeg fra en filserver og har 1Gbit nettverk og det går helt fint. Som Flippo skriver er det et problem med 24fps og Sandy Bridge systemer som kan være det du opplever. Les mer om det her. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg skal sjekke ut dette ja, tusen takk for svar. Jeg kommer med en tilbakemelding når jeg har fått testet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 "Adjust display refresh rate to match video" ... Det gjorde susen det ja. Tusen takk for hjelpen. Jeg kan jo ikke annet enn å føle meg litt teit, når løsningen var såpass enkel. Men men ... Går det ann å sette noe [solved] på tråden? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jepp, det skal være en "Løst"-knapp i førsteposten din. Bra det fungerte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå