jostein013 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Driver på med et "byggeprosjekt" gjennom skolen, og lurer på hvor mange meter det er "normalt" mellom de to punktene på bildet. I tilfellet på bildet er det 4 meter, er det mye? Her er det altså snakk om å lage loftsetasje. Skal også ha ark som går nord-sør. Det vi ser her er vestsiden av huset. Endret 24. november 2011 av jostein013 Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hvis huset ditt da er ca12m bredt og det er bredden ikke lengden så er det et rimelig stort hus, hvis det ikke er kvadratisk da. 4 m høres mye ut , men er nok normalt hvis du skal unngå skråtak over alt. Kansje ikke så spiss vinkel og litt vegg på 2etg.? Taksjegget vil stikke mer ut også ca. 50 cm. Tegn inn vinnskier og slikt så ser du lettere selv. Døra opp i underliggern er jo kansje ikke så lurt. Ville vel ha lagt till litt mer høyde på kjeller kansje? Husk at du har gulv i kjeller også. Lenke til kommentar
jostein013 Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Hvis huset ditt da er ca12m bredt og det er bredden ikke lengden så er det et rimelig stort hus, hvis det ikke er kvadratisk da. 4 m høres mye ut , men er nok normalt hvis du skal unngå skråtak over alt. Kansje ikke så spiss vinkel og litt vegg på 2etg.? Taksjegget vil stikke mer ut også ca. 50 cm. Tegn inn vinnskier og slikt så ser du lettere selv. Døra opp i underliggern er jo kansje ikke så lurt. Ville vel ha lagt till litt mer høyde på kjeller kansje? Husk at du har gulv i kjeller også. Dette er en prosjektoppgave der vi skal røste taket på et eldre hus. Så vi skal visst ikke gjøre noe med kjelleren. Mannen som eier huset har døra opp i underliggeren Huset er 10.5 meter bredt. Har fått beskjed om å røste taket slik at vi får en loftsetasje. Har nå moderert meg til 3.5 meter, tror det skal gå bra. Men takskjegget skal altså stikke ut så mye som 50 cm? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Skal sies at jeg ikke er utdannet snekker, men har bygget en del også tak.Vet ikke om det er noen bestemmelse på hvor langt, men syntes bare det så litt snaut ut. Men som jeg nevnte så er det lettere å se hvis du tegner inn vindskier og kansje takrenne også. Det er kansje ikke taket med taksten du antyder med streken? kansje takstolen? Lenke til kommentar
jostein013 Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Skal sies at jeg ikke er utdannet snekker, men har bygget en del også tak.Vet ikke om det er noen bestemmelse på hvor langt, men syntes bare det så litt snaut ut. Men som jeg nevnte så er det lettere å se hvis du tegner inn vindskier og kansje takrenne også. Det er kansje ikke taket med taksten du antyder med streken? kansje takstolen? Jeg tror jeg fikk det ganske greit. Det er takstolen jeg antyder med streken der ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå