rikardo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Hei, Har trøbbel med en pc som skal opp på nett via analog tlf-linje. Modemet er av typen Genric SoftK56 (...) internmodem. Den kjører Windows 98 SE. Alt ser ut til å være i skjønneste orden. Jeg kan kjøre diagnose på modemet og får svar tilbake, som ser helt fint ut. Med andre ord er modemet riktig installert. Telefonlinjen er også operativ, har prøvd med telefon så linjen er ok. Men fremdeles får jeg melding om at det ikke er summetone. Jeg er nødt til å slå 00 (to nuller) før nummeret for å komme ut. Så dette har jeg prøvd ved å skrive 00 xxxx og 00,xxxx men dette hjelper ikke. Jeg har også vært inne og prøvd at modemet ikke skal vente på summetone før nummert slås, men også dette er nytteløst. Den får fremdeles ikke summetone. heh, hva skal jeg gjøre? Tror dette bare er en liten bagatell.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Prøv å bytt kabel mellom modem og vegguttak. F.eks. kabelen til telefonen som du vet fungerer. Siden du må slå to nuller for å få linje ut, er du sikker på at dette er en analog linje? Dette tyder på at du må gjennom en telefonsentral. Mange telefonsentraler har normalt spesielle systemapparater, og vanlig analogt utstyr fungerer ikke på disse linjene. Har du en faks i nærheten, kan du prøve modemet ditt på denne linjen, fordi disse er tilknyttet analoge kort i telefonsentralen, eller direktelinjer utenom sentralen. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Dialing rules, dial this number for outside connection Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Jeg har testet kablene og vegguttaket. Disse fungerte. Og at sentralen er gjort til noe digitalt osv. tviler jeg sterkt på. Siden det fungerte for en måned eller to siden. Maskinen er brukt av pensjonister. Med andre ord, ingen kjennere. Kan være at disse har trykt noe rart inne på der, men som kjent har jo disse problemer med å starte word.. Så jeg vet ikke.. Hvertfall så er linjene ok og analoge. Kan modemet være ødelagt, selv om at den i diagnosen fremstår som ok? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Og du proevde: Dialing rules, dial this number for outside connection Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Den så jeg ikke Får prøve den, hvis den kan være avgjørende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå