Gå til innhold

Automatikerfaget

Mechanics

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en automatiker eksamen i morgen og vil gjerne håve inn så mye informasjon som mulig ved å spørre litt rundt her. På forberedelses delen har jeg fått tildelt følgende oppgave:

Du er utplassert i oljeselskapet Regionoil og skal ut på feltet Ekofjord. Der skal du arbeide på automasjonsavdellinga.

Anlegget er stoppa for større vedlikeholdsarbeid. De har fått arbeidsordrer tilknyttet endringer for tilpasninger til skjermbasert system i sentralt kontrollrom og prosess- og nødavstengningssystemet.

* Ombygging og tilpassing på en separator.

Oppgaven dens er å skille olje, vann og gass.

Separatoren har et trykk på 455psi.

Det mangler så klart en del tegninger på prosessen og noen ventiler og slikt, men har ikke skanner i nærheten.

Så med denne begrensede informasjonen, hva kan dere si.

Tar imot all informasjon med stor takknemlighet, vil gjerne gjøre det bra så all hjelp er hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg ikke forstår med slike forberedelser er hva oppgaven går ut på.

Det er alle disse tegningene og sløyfene jeg ikke skjønner hva jeg skal gjøre med, må jeg tegne dem opp igjen med PLS og feltbuss og vise koblinger, om jeg må gjøre noe på sløyfeskjemaet? beregne tverrsnitt, trykk, volum og flow i separatorene? Noen som vet noe sikkert om dette?

Lenke til kommentar

Fytti grisen så mye det var å gjøre. Mange tegninger og skjemaer å lage, masse planlegging, masse skriving, altfor liten tid. Kunne jo ikke alt heller, så måtte jo bla i notater og bøker. Jeg er så jævli irritert over at jeg ikke ble ferdig... Greit at dette er noe en Automatiker skal kunne gjøre, men jeg tror at selv en utdannet automatiker med god peiling på regulering og feltbuss ville slitt med å få fullført alt dette før klokken slo 2.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...