OMFG Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hei Tenkte at eg skulle sette i gang eit forum slik at vi kan hjelpe hverande. I dag var jo forberedelses dag og oppgåva me fekk er : Du skal planlegge, sette i drift og dokumentere deler av det elektriske anlegget på en ny campingplass. På plassen er det planlagt å bli plass til ca 30 campingvogner, 12 like hytter og et servicebygg. Anlegget er tilkoblet et 400 V TN distribusjonsnett Håper mangen kommer med tips og hjelp her =) Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Så du skal slippe å tenke selv? Bare å finne frem lærebøker og NEK'n din det, og begynne med opplegget. Lenke til kommentar
OMFG Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Holder på og lese =) Lenke til kommentar
mort3en Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Hei Tenkte at eg skulle sette i gang eit forum slik at vi kan hjelpe hverande. I dag var jo forberedelses dag og oppgåva me fekk er : Du skal planlegge, sette i drift og dokumentere deler av det elektriske anlegget på en ny campingplass. På plassen er det planlagt å bli plass til ca 30 campingvogner, 12 like hytter og et servicebygg. Anlegget er tilkoblet et 400 V TN distribusjonsnett Håper mangen kommer med tips og hjelp her =) Vet du hvor mye en capingvogn trekker i Ampere (A)? Endret 24. november 2011 av mort3en Lenke til kommentar
OMFG Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Vist du leser i montørhandboka så står det masse om det. Du legger ikkje strøm inn til campingvogna, du legger opp ein kapsling med 4 utakk på ( 4 enkle stikkontakter ) som hversin skal ha ein kurs på 16 A jordfeilautomat, da låg eg ut kabel til ein slik kapsling på 4 kvadratt som i sikringskapet blir sikra med 25 A. BTW eg er dårlig til og forklara =P Lenke til kommentar
OMFG Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Nokon som veit korleis me finner ut effekten i ein fks 16A sikirng i eit 400V TN nett ? Lenke til kommentar
mort3en Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Nokon som veit korleis me finner ut effekten i ein fks 16A sikirng i eit 400V TN nett ? Hva er FKS????? Lenke til kommentar
OMFG Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Foreksempel Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Innlegget redigert vekk pga eksamen. Endret 24. november 2011 av arne22 Lenke til kommentar
OMFG Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Hva velger du og gjere på Hyttene, sette opp eit lite sikringskap og ha nokon kurser for fks Soverom, Stue/gang, Kjøkken, vindfang/bad ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå