blackpain Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Er det tillat å kjøre biler som har over 1000 hestekrefter i Norge? feks. Bugatti med 1001 hestekrefter...? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Bilen er jo masseprodusert, og kan jo kjøres i andre land, så hvorfor ikke? Eneste som stanser er vel prisen. Har i hvert fall aldri hørt om en slik regel før. Endret 24. november 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
jackoksen Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ja, det er lov. Det eneste som blir stress med den bilen er prisen. Slike biler blir godkjent som alle andre biler. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Selvsagt lovlig. Bugatti Veyron har vært kjørt i Norge. Og det finnes biler på gata med enda mer effekt. Eks 1700 HK: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/10103-mydlands-granada/ 1 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Egentlig ganske rart at det ikke er aldersgrense på spreke biler. Er jo slik på motorsykler. Har vel noe med den lavere prisen på sykler, og dermed ulykkesstatistikken. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Så vidt meg bekjent går det kun en Bugatti Veyron i Norge, og den tilhører Arne Fredly. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Såvidt meg bekjent har ikke Arne Fredly sin Veyron i Norge, men i Monaco. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Så vidt meg bekjent holder jeg med Tee-Zee i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Den var i Norge en kort tur i forbindelse med en bilutstilling i Lillestrøm. 2 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Jo, det er selvfølgelig lov. Og det er ikke noe problem med prisen, men de fleste tjener selvfølgelig for lite til å kjøpe en slik bil, enkelt og greit. Endret 26. november 2011 av Akse Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Er det tillat å kjøre biler som har over 1000 hestekrefter i Norge? feks. Bugatti med 1001 hestekrefter...? NEI. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Er det tillat å kjøre biler som har over 1000 hestekrefter i Norge? feks. Bugatti med 1001 hestekrefter...? NEI. 7 Lenke til kommentar
blackpain Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Er det tillat å kjøre biler som har over 1000 hestekrefter i Norge? feks. Bugatti med 1001 hestekrefter...? NEI. Why? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 kompis har en ford pickup til bruksbil v10 med 1200 hestekrefter. så det er nok lov å ha en veyron på norske veier. men prisen og ikke minst forsikringssummen stopper vell der. burde jo være mange mange mange mange millionær for å ha råd til å eie en slik bil. hadde heller satsa på noe annet. en bil er en brukstgjenstand ikke et lektøy(hvertfall ikke i trafikken) men på bane blir det en annen sak^^ selv ville jeg aldri kjøpt en veyron uansett hvor mye penger jeg hadde. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hadde jeg hatt penger til en, hadde jeg nok kjøpt en. Det skal dog sies at det er mange biler jeg hadde kjøpt før en veyron. E92 M3 ESS for eksempel Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Som en bil nr 5, eller noe sånt, så har den jo sin sjarm... Det er vel sikkert ikke så langt unna virkeligheten for de som eier en Veyron heller vil jeg tro, de fleste har nok mer enn en bil. På den annen side er jeg samtidig litt glad jeg ikke har noe sånt. misunnelig og glad på en gang. Raskeste bilen jeg har kjørt er E92 M3 med ESS-kompressor som Akse nevner, og selv jeg som kjører som en sedat bestefar 90% av tiden, blir barnslig med en sånn bil. Det er så deilig å kjenne den akselerasjonen, men man får jo ikke grep, og det kommer ikke til sin fulle rett, før man er godt over norske fartsgrenser, så det er i grunn like greit å ikke ha en... Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Egentlig ganske rart at det ikke er aldersgrense på spreke biler. Er jo slik på motorsykler. Har vel noe med den lavere prisen på sykler, og dermed ulykkesstatistikken. Det gjelder kun for kjøretøy som ikke kan nå 100km/t som er høyeste lovlige hastighet i Norge. Alle kjøretøy over dette er det lik aldersgrense for (18år). Det som regulerer alder ut over dette er forsikring hvor mange biler og sykler gjerne er rimeligere å forsikre for førere kun over 23 år. Slik er det for de værste syklene og bilene her i landet. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Det gjelder kun for kjøretøy som ikke kan nå 100km/t som er høyeste lovlige hastighet i Norge. Alle kjøretøy over dette er det lik aldersgrense for (18år). Da tror jeg du skal lese reglene litt bedre. Aldersgrensa for tung motorsykkel er ikke 18 år. (alternativt fylt 21 eller hatt klasse A i to år, dvs minst 20 års alder) Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Det gjelder kun for kjøretøy som ikke kan nå 100km/t som er høyeste lovlige hastighet i Norge. Alle kjøretøy over dette er det lik aldersgrense for (18år). Lettsykkelen min hadde konstruktiv hastighet på 105 km/t. Lettsykkel må man være 16 år for å kunne ta sertifikat til, så jeg tror nok du tar feil.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå