Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lov å kjøre Bugatti i Norge?

blackpain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kompis har en ford pickup til bruksbil v10 med 1200 hestekrefter. så det er nok lov å ha en veyron på norske veier. men prisen og ikke minst forsikringssummen stopper vell der. burde jo være mange mange mange mange millionær for å ha råd til å eie en slik bil. hadde heller satsa på noe annet.

en bil er en brukstgjenstand ikke et lektøy(hvertfall ikke i trafikken) men på bane blir det en annen sak^^

selv ville jeg aldri kjøpt en veyron uansett hvor mye penger jeg hadde.

Lenke til kommentar

Som en bil nr 5, eller noe sånt, så har den jo sin sjarm... Det er vel sikkert ikke så langt unna virkeligheten for de som eier en Veyron heller vil jeg tro, de fleste har nok mer enn en bil.

På den annen side er jeg samtidig litt glad jeg ikke har noe sånt. misunnelig og glad på en gang. Raskeste bilen jeg har kjørt er E92 M3 med ESS-kompressor som Akse nevner, og selv jeg som kjører som en sedat bestefar 90% av tiden, blir barnslig med en sånn bil. Det er så deilig å kjenne den akselerasjonen, men man får jo ikke grep, og det kommer ikke til sin fulle rett, før man er godt over norske fartsgrenser, så det er i grunn like greit å ikke ha en...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Egentlig ganske rart at det ikke er aldersgrense på spreke biler. Er jo slik på motorsykler. Har vel noe med den lavere prisen på sykler, og dermed ulykkesstatistikken.

Det gjelder kun for kjøretøy som ikke kan nå 100km/t som er høyeste lovlige hastighet i Norge. Alle kjøretøy over dette er det lik aldersgrense for (18år).

Det som regulerer alder ut over dette er forsikring hvor mange biler og sykler gjerne er rimeligere å forsikre for førere kun over 23 år.

Slik er det for de værste syklene og bilene her i landet.

Lenke til kommentar

Det gjelder kun for kjøretøy som ikke kan nå 100km/t som er høyeste lovlige hastighet i Norge. Alle kjøretøy over dette er det lik aldersgrense for (18år).

Da tror jeg du skal lese reglene litt bedre. Aldersgrensa for tung motorsykkel er ikke 18 år. (alternativt fylt 21 eller hatt klasse A i to år, dvs minst 20 års alder)

Lenke til kommentar

Lettsykkelen min hadde konstruktiv hastighet på 105 km/t. Lettsykkel må man være 16 år for å kunne ta sertifikat til, så jeg tror nok du tar feil..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...