Gå til innhold

– Pirater hindrer I Am Alive til PC (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Rart ingen kjøper Ubisoft spill på pc. Utrolig merkelig og kan ikke tenke meg til hvorfor. Som personen ovenfor meg sier. Dårlige konsollporter selger ikke. Spesielt ikke når man slipper ut spillet på PC opp til 3 måneder senere. Ofte går det opp til 6 måneder.

Selve portinga er ikke så ille, det er en håpløs DRM som er problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart ingen kjøper Ubisoft spill på pc. Utrolig merkelig og kan ikke tenke meg til hvorfor. Som personen ovenfor meg sier. Dårlige konsollporter selger ikke. Spesielt ikke når man slipper ut spillet på PC opp til 3 måneder senere. Ofte går det opp til 6 måneder.

Selve portinga er ikke så ille, det er en håpløs DRM som er problemet.

 

Portinga er ille. DRM'en dems er helt horribel.

Lenke til kommentar

Nå er det vel tross alt slik at det er ein god del piratkopiering på Xbox spesielt, samt PS3.

 

Uansett så verkar det på meg som at utviklaren seier at spelet rett og slett ikkje er bra nok til å betale for, noko som ikkje lover godt for sluttproduktet, uansett plattform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel tross alt slik at det er ein god del piratkopiering på Xbox spesielt, samt PS3.

 

Så er det vel ikke til å komme utenom at bruktmarkedet på konsollspill er rimelig enormt. Gamestop, Amazon osv. Salg av brukte spill gir kroner 0,- i kassa til utviklerne.

Lenke til kommentar

Jeg syntes Ubisoft alltid putter problemet på piratene, istedenfor å se litt på kvaliteten på deres egne spill. Det virker som om de bare totalt ignorerer salgstalla på pc for andre spill.

 

Hvor mange av spillene til ubisoft kan vi si er utrolig bra, og faktisk blitt decent utvikla til pc?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubisoft_games

 

Er litt som en musikkprodusent syter på pirater fordi en utrolig dårlig artist han har ikke selger plater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener likevel ikke at det er rett å si at en overskrift uten sitatstrek i dette tilfellet gjør den "uhyre tendensiøs og lite presis".

 

Utan sitatstreken vert utsegnen presentert som eit faktum til tross for at den klårt og demonstrerbart ikkje er korrekt (= upresis), samstundes som det skapar eit inntrykk av at den som skreiv overskrifta har sympatier som ligg på det stadig meir sykofantiske produksjonsleddet i spelindustrien si side (= tendensiøs).

 

Utruleg brukte eg primært fordi eg ikkje ville ha venta nokon av delane frå Gamer.no.

Lenke til kommentar

Jeg mener likevel ikke at det er rett å si at en overskrift uten sitatstrek i dette tilfellet gjør den "uhyre tendensiøs og lite presis".

 

Utan sitatstreken vert utsegnen presentert som eit faktum til tross for at den klårt og demonstrerbart ikkje er korrekt (= upresis), samstundes som det skapar eit inntrykk av at den som skreiv overskrifta har sympatier som ligg på det stadig meir sykofantiske produksjonsleddet i spelindustrien si side (= tendensiøs).

 

Utruleg brukte eg primært fordi eg ikkje ville ha venta nokon av delane frå Gamer.no.

 

Ubisofts oppfatning er at piratvirksomheten på PC er såpass omfattende at en Windows-versjon av spillet er en risiko. Derfor sier de at de i første omgang ikke kommer til å lage en slik versjon, men lar muligheten stå åpen. Jeg bekreftet ikke hans utsagn om at piratkopieringen på PC er så utbredt at det er et problem å utgi nye spill, jeg bekrefter Ubisofts standpunkt om at de holder tilbake spillet fordi de er bekymret for pirater. Da jeg la til sitatstreken så var det for å unngå inntrykk av sympatier i noen av retningene.

 

Jeg synes dette er en viktig diskusjon og en vesensforskjell fordi det tross alt rammer en del av stoffet vårt. Ellers er det jo veldig ålreit å høre at upresist og tendensiøst stoff ikke er Gamer-måten :)

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Men det er ikkje "Ubisoft" som har sagt dette, det er ein mann som jobbar i eit Ubisoft-subsidiert studio - som no i tillegg har ombestemt seg:

 

I would really love to see a pc build of the game and I dont think I meant to say "the game won't happen on pc" it's probably an English language miscommunication (I am not native English speaker).

 

What I meant is that the pc version did not happen yet [sic]. But we are still working to see the feasibility of it, which is not necessarily simple. I gave some examples to illustrate the problematic [sic], but obviously it is not in my hands and not my part to talk about this.

 

Honestly, which game maker would not love his game to be playable on as many platforms and by as many people as possible?

 

Regardless console or pc, what matters is the game and the pleasure people can get from it.

 

http://www.incgamers.com/News/29708/i-am-alive-dev-clarifies-pc-stance

Lenke til kommentar

Der burde jeg nok ha vært tydeligere på at dette er Ubisoft Shanghais uttalelser, og ikke Ubisoft i sin helhet. Når en person er utnevnt som talsmann overfor pressen i en slik sammenheng så må han ses på som en utvidelse av selskapet han representerer. Det er en forutsetning for at vi skal kunne utøve jobben vår konsekvent og presist når vi blant annet oppsøker utviklere på messer og reportasjeturer. Selv om de nok ønsker seg så mange muligheter til ansvarsfraskrivelse som mulig (språktrøbbel). Hvis man skal uttale seg på personlig grunnlag så bør dette spesifiseres.

 

Sånn eller synes jeg ikke det er så stor forskjell på det han nå sier i et forsøk på å dementere den første uttalelsen. Vi presenterte aldri originaluttalelsen som at spillet definitivt ikke kommer på PC, og det han sier nå er vel at det er lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Det er ikkje det at spelet ikkje skulle komme ut (samstundes som på konsoll) på PC som var nyhetssaken her (hallo, det er Ubisoft), det var resonnementet bak kvifor, og ordlegginga. Du skuldar ikkje potensielle kundar for å "bitche" om eit spel "ingen av dei" vil kjøpe, berre ha.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at jeg betaler for singleplayer-spill fremfor å piratkopiere dem er at jeg liker achievement-metagamen.Har flere venner som tenker på akkurat samme måte. Er gøy å sammenligne sånt mens man spiller.

 

Vet ikke hvor mange det er som tenker slikt, men er nok en del. Da er det jo enda mer genialt av Ubisoft og andre at de ikke engang gidder å legge til achievements for sine PC-utgaver...

Lenke til kommentar

Ubisoft burde bare holde kjeft om pirater. De har rett og slett så lite respekt for sine PC kunder at det er en skam. Jeg ser ikke på det som noe tap om de skulle velge å droppe videre "utvikling" for fremtidige spill til PC.

 

Er vel ganske sjeldent at såkalte "pirater" faktisk kjøper spill uansett, så blir for dumt å snakke om tapt salg. Slik jeg ser det, er Ubisofts mangel på kvalitet og respekt til sine kunder den største grunnen til at spillene ikke selger så godt på PC, i tillegg til den idiotiske DRM'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg spiller det ingen rolle om et spill av denne typen havner på 360 eller PC. Det kjipe her er at med slike uttalelser (og det faktum at spillet ble en XBL/PSN-tittel) tyder alt på at spillet ble jævlig dårlig. De har ikke tro på at det hverken selger 50k til PC eller at det vil ha høy nok kvalitet til å være noe annet enn en XBL/PSN-tittel. Trist, for trailerne ga forhåpninger om et bra spill.

Lenke til kommentar

Tåpelig å konkludere med at alle som spiller på PC laster ned ulovlig. Hadde de laget gode spill og droppet DRM er jeg sikker på at spillene hadde solgt bra på PC.

 

I Am Alive er forresten ikke det eneste spillet som blir droppet fra PC. Også Ghost Recon: Future Soldier lider samme skjebne. Ihvertfall er det ingen singleplayer, og det er pirater som får skylden, igjen. "When we started Ghost Recon Online we were thinking about Ghost Recon: Future Solider; having something ported in the classical way without any deep development, because we know that 95 per cent of our consumers will pirate the game. http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-24-no-ghost-recon-future-soldier-on-pc

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...