Gå til innhold

Sapphire Radeon 9200 Atlantis

Fredrik

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et Sapphire Radeon 9200 sammen med andre deler. Når jeg starter op krevende spill så fryser hele pcen og enten rebooter av seg selv eller så må jeg gjøre det. Når jeg kommer inn i Windows XP igjen kommer det opp en boks som det står følgende i: "Driveren for skjermenheten kan ikke fullføre en tegneoperasjon. Hør med enhetsprodusenten om det finnes en driveroppdatering. Og så videre: "Skjermdriveren for RADEON 9200 ser ut til å være årsaken til at systemet er ustabilt"

Javel ja! Jeg har lastet ned mange nye drivere jeg. Fortsatt samme driten. Noen som har erfaring med dette som vil fortelle meg noe om hva som er galt?

Jeg får anfall!

PS: Spillene jeg har prøvd som fryser er: C & C Generals, Delta Force Black Hawk Down og Sim City 4 frøs en gang.. Det skjer før menyen kommer på plass i generals og i menyen på BHD :grumpy:

EDIT: Pcen er som dette:

AMD XP2600+

ASUS A7V8X-X Hovedkort

Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128mb

512 DDR-DIMM PC2100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt grafikkort frøs seg også før, et gainward ti 4200 128mb, og jeg fikk den samme meldingen fra windows.

prøvde alle mulige nye drivere, men etter en stund klikka alt og fargene ble helt många (både i spill og i windows).

da sendte jeg det tilbake til komplett og fikk nytt!

kan hende ditt også vil klikke sykt til slutt.

ps. formatering vil bare gjøre det midlertidig bedre, før det blir verre igjen.

"TRUST ME"

Lenke til kommentar

Prøvde å åpne kabinettdøra og satte en bordvifte til å blåse inn der, klokket samtidig kortet ned. Funka bra det, men gidder ikke ha en jævla bordvifte og gidder ikke å klokke til et minimum heller. Satte inn en kabinett vifte til å suge luft inn i kabinettet foran og en liten vifte på skjermkortet. PCen frøs da også etter 5-6 minutters spilling.. Har også Asus A7V8X-X hovedkort og det passer visst ikke så godt med Sapphire Radeon 9200. Blir så gæren!!

Lenke til kommentar

Hmm, hadde vært morro å vite hvilke temperaturer det er i pc'en din!

Du kan jo kjøpe en heatpipe dersom du ikke vil ha vifter, hvis ikke finnes det vel mange gpukjølere med vifter å få kjøpt, eller du kan ta steget fullt ut med vannkjøling og evnt. peltier :)

Hvordan er kjøleløsningen på kortet ditt nå forresten? Går ut ifra at det må være noe der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...