Gå til innhold

Anmeldelse: Jurassic Park: The Game (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ofte jeg er enig i både anmeldelse og karakter, men denne gangen er anmelder virkelig spot on. Både de positive og negative sidene blir detaljert beskrevet. Bra! Review of the year-prisen er herved delt ut. :p

 

Kvifor møter vi til dømes opp til fleire raptorar i spelet når to av dei tre raptorane frå filmen blir drepne av mamma T-Rex, medan den tredje er innelåst i eit fryserom?

 

Dette blir faktisk forklart i spillet.

 

Edit: Det er kanskje verdt å nevne at de få gåtene som er i spillet er altfor lette.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

 

 

Dette blir faktisk forklart i spillet.

 

 

Jasså? Det fekk eg ikkje med meg, kan du utdjupe slik at eg ikkje må spele gjennom spelet ein gong til for å finne det ut? :) Mogleg det var eit samtaleval eg ikkje tok?

 

Eg reagerer sidan det opprinneleg var åtte raptorar, medan Muldoon seier svært tydeleg at når den store ho-raptoren kom inn drepte ho alle utanom to. Med andre ord er det tre igjen, og dei møter jo sin ende i filmen :)

Lenke til kommentar

 

 

Dette blir faktisk forklart i spillet.

 

 

Jasså? Det fekk eg ikkje med meg, kan du utdjupe slik at eg ikkje må spele gjennom spelet ein gong til for å finne det ut? :) Mogleg det var eit samtaleval eg ikkje tok?

 

Eg reagerer sidan det opprinneleg var åtte raptorar, medan Muldoon seier svært tydeleg at når den store ho-raptoren kom inn drepte ho alle utanom to. Med andre ord er det tre igjen, og dei møter jo sin ende i filmen :)

 

Det står i journalen til Sorkin. Må innrømme jeg ikke fikk med meg den selv heller. :p

 

 

 

If you read Sorkin's journal, she mentions Hammond having more Raptors shipped from Site B. These were probably replacements for the ones the big one killed.

 

 

Lenke til kommentar

Kopierer bare innlegget mitt fra i går i metacritic-tråden jeg. :p

 

Makan til QTE-makkverk da!

Skjønner ikke at jeg orker spille gjennom det for historiens skyld med alt det knappemaset...

 

Edit: Episode 2 ferdig. Nå gidder jeg ikke mer av det her. Ingen historie er verdt alt det QTE-maset. Hadde Torment hatt samme system så hadde jeg ikke kommet ut av Mortuary en gang!

Lenke til kommentar

Blir dette episodebasert på ps3? Og en annen ting; er vanskelighetsgraden like lav som i Tilbake til fremtiden?

 

Hele sulamitten kommer samtidig på PS3 tror jeg....

 

Vanskelighetsgraden på gåtene er like lav, ja. Kommer til å dø en del i QTE-sekvensene, men hundre ganger lettere enn Heavy Rain.

Lenke til kommentar

Joda, sånne overskrifter har jeg sett mange plasser (refererer til overskriften på tek.no, og vær grei å slutt med sånne se og hør overskrifter).

 

Virker litt intresangt, men jeg er en av de som aldri helt fikk jurassic park til å falle i smak.

Ellers en bra anmeldelse.

Lenke til kommentar

Jeg så egentlig frem til dette spillet, og denne anmeldelsen stopper ikke akkurat den lysten. Samtidig føler jeg denne videoen peker på noen av hovedgrunnene til at jeg ikke får så lyst, men skal jeg dømme ut i fra bildene i denne anmeldelsen er nok knappe-problemet en PS 3-ting fremfor en spillting, så da blir det vel på 360.

 

http://www.youtube.com/watch?v=uZ7iL_xxkbE

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg gjør ikke det, så lenge det føles som en naturlig konsekvens av hva som skjer på skjermen. For eksempel en av de siste scenene i Metal Gear Solid 4 eller bil-hoppe-sekvensen tidlig i Wet og enkelte sekvenser i God of War-trilogien, som spiller på følelsene knyttet til hva som skjer på skjermen. Den førstnevnte går i konteksten alt for sakte, den i Wet går energisk fort og sistnevnte er i skjæringspunktet mellom litt døll og ganske storslagen i måten den knytter kontrollbruken sammen med Kratos' bevegelser.

 

Wet er forøvrig også prakteksempelet på dårlig QTE's, hvor det kreves at du spammer en knapp for å åpne hver bidige dør som ikke står åpen fra før.

Lenke til kommentar

Jeg leste anmeldelsen på ign.com i forrige uke og bestemte meg fort for at dette ikke blir kjøp. For eksempel var en enslig raptor svært farlig i filmene, så hvorfor kan fyren sloss mot to eller flere med kniv og likevel vinne? Hvorfor kan en liten jente løpe fra en T-rex, når den samme t-rexen løp like fort som en bil?

 

http://pc.ign.com/articles/121/1212942p1.html

Lenke til kommentar

Etter at spillet ligger på skammerlige 50% på Gamerankings tar jeg ikke karakteren her for god salt, men ingenting kan sies før jeg har prøvd det selv

 

De fleste andre sider klager på QTE og grafikken, men det er så latterlig med tanke på at de roste Heavy Rain opp i skyene.

 

Hvis man hater QTE så er dette selvsagt et spill man bør styre langt unna.

 

For eksempel var en enslig raptor svært farlig i filmene, så hvorfor kan fyren sloss mot to eller flere med kniv og likevel vinne?

 

Hvis de skrev dette, så er det regelrett løgn. Skal ikke spolere hva som faktisk skjer, da. :p

 

Hvorfor kan en liten jente løpe fra en T-rex, når den samme t-rexen løp like fort som en bil?

 

Løpe fra og løpe fra fru Blom. De scenene hvor det "løpes fra" en T-Rex er som regel relativt greie, bortsett fra et par av dem kanskje. Jeg reagerte aldri spesielt på dette.

Lenke til kommentar

"Ja, absolutt. Med mindre du avskyr knappesekvensar bør du ikkje ha noko problem med å kose deg med Jurassic Park."

 

Hvem er det som ikke avskyr QTE? :)

 

AtW

 

QTE kan vere eit veldig godt middel å bruke i grenseskilje mellom film og spel. Om du meiner det må vere det eine eller det andre, så vil ein sjølvsagt hate dei.

Lenke til kommentar

On top of that, this just doesn't feel like Jurassic Park. Remember the T-rex a Jeep could barely outrun? A little girl can outrun it. Remember the Raptors that could slice your belly open with one claw? They can be engaged in one-on-one knife combat and lose. The threat and immediacy of the dinosaurs is severely neutered by the pacing of this adventure game.

(fra ign.com)

Lenke til kommentar

On top of that, this just doesn't feel like Jurassic Park. Remember the T-rex a Jeep could barely outrun? A little girl can outrun it. Remember the Raptors that could slice your belly open with one claw? They can be engaged in one-on-one knife combat and lose. The threat and immediacy of the dinosaurs is severely neutered by the pacing of this adventure game.(fra ign.com)

 

Trur du dette hadde blitt gjort betre om det blei laga eit actionspel der du tok livet av 300 dinosaurar før dagen var omme?

 

IGN skapar eit inntrykk av at dinosaurane i spelet er heilt ufarlege, men det stemmer på ingen måte. Gjer du ting feil vil du få servert det eine dødsfallet etter det andre, og som vanleg i ei Jurassic Park-historie kjem ikkje -alle- seg heilskinna gjennom eventyret.

 

Som beinhard fan i mine yngre år såg eg Jurassic Park ca kvar dag i eit par år, og kan med handa på hjartet seie at ikkje noko spel, moglegvis med unntak av Operation Genesis, har kome nærare den gode JP-kjensla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...