Gå til innhold

Oppgradere?


Anbefalte innlegg

Hei

 

På gaming pcen min har jeg for øyeblikket et ati 5770, som prossesor har jeg en amd athlon x4 3 ghz

bør jeg oppgradere nåå, eller burde heg vente på 7xxx serien, og i såfal bær jeg velge intel eller fortsette med amd siden jeg da slipper å bytte hovedkort som er et msi 870a g54.

hva ville vært best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, trenger du å oppgradere alt?

 

Hva er det med maskinen i dag som du ikke er fornøyd med? Og i hvilke programmer/spill gjelder dette?

 

Hva slags strømforsyning har du?

 

Hvor mye minne har du?

 

Om dette gjelder spilling vil jeg anta at du kommer langt med et nytt skjermkort, og jeg innbiller meg (med forbehold om at de ikke er lansert enda) at et HD 78** vil gi deg en fin ytelsesøkning. Disse ryktes vel å dukke opp i desember.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med det at jeg ikke har stabil fps i flere spill, som for eksempel i starcraft 2 når du får for mange units på banen, eller at jeg ikke klarer å spiller crysys 2 på stabil fps.

jeg tror jeg har en 500 wat eller 550 watt strømforsyning, kan sjekke dette når jeg kommer hjem.

jeg har 4 gb kingston value 1333 mhz minne, kunne tekt å oppgradere til 8 gb for 200 men det tar jeg antaglivis til jul

trenger jeg ny strømforsyning for et 6870 kort eller eventuelt 7870?

kan jeg kjøpe et 6950 og i så fall gir det mer for pengene?

jeg har sett at flere amd prosseorer er billige men bør jeg gå for 4 kjerner eller 6 kjerner?

 

edit: jeg har en sliwer power SP-SS500 500 watt strømforsyning. den er 80+.

Endret av Tretsy
Lenke til kommentar

.Med tanke på at alle spillene du klager over krever en raskere prosessor enn det du har og AMD ikke klarer å tilby noe som er mye raskere må du over på Intel:

i3-2100 + H67-hovedkort + HD 6870 burde komme på rundt 3000 kr.

Eventuelt kan du gå opp til i5-2500k + GA-Z68X-UD3H + HD 6870 for 4000 kr.

 

Ingen skjermkort gir mer for pengene enn 6870. Dette kan endre seg når 7800-kortene kommer.

Mer enn fire kjerner er totalt bortkastet for spilling, de færreste spill bruker mer enn to kjerner (Starcraft 2, MW3 og Skyrim er spill som kjører på maks to kjerner).

Hovedkortet ditt støtter ikke de nye AMD FX-prosessorene, ikke at dette er interessant da de kun har gått bakover i pris/ytelse.

 

Grunnen til at du burde velge Intel-prosessor til gaming kan du se av anandtechs anmeldelse av FX-8150.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...