Boralis Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 hei, har en maskin stående her som er bygd opp på et Asus Hk med følgende. intel Core 2 Quad Q9450 2,66 GHz 8 GB minne Corsair Geforce 8800 GT Wind 7 ultimate 64 bit 600 w st forsyning. problemet er at maskinen plutselig henger seg og en kommer ingen vei , etter en stund henger også musepekeren og uansett hva en prøver å trykke på tastaturet er det nytteløst. Masinen må restartes . Har prøvd å bruke andre minnebrikker og annen st forsyning uten hell . problemet oppstår ujevnt, dvs at maskinen kan være stabil i flere dager for så å låse seg en gang, neste gang kan maskinen låse seg mange ganger i løpet av en dag . Det spiller heller ingen rolle om det er spilling, photoshop eller surfing på nett som foregår . Er det bare å kasere delene å kjøpe nytt eller hva tror dere ??? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hvis du ikke er ekstremt utålmodig ville jeg prøvd mye mer enn å bytte RAM og PSU før jeg gav meg. Har formatert windows? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hello, gamle ørn Type og specs til HK? Siste .net frameworks? Adobe flash kan lage krøll om ikke begge er oppdatert. Osv.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Hello, gamle ørn Type og specs til HK? Siste .net frameworks? Adobe flash kan lage krøll om ikke begge er oppdatert. Osv.. Hallo igjen :-) Hk er et Asus P5Q de Luxe Har oppdatert, har også formatert disk , prøvd med en annen ny disk osv , men ingenting nytter . Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Du kan jo kikke nøye over hovedkortet. ASUS P5Q er vel gammelt nok til at det fortsatt har elektrolytt-kondensatorer... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ser du noe i Win-loggen? Dump-filer for systemet? Edit: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5Q_Deluxe/#download Fix system may get unstable when enable "power saving mode" in EPU-6 by using certain CPUs. 3. Update the DriverXpert option ROM to support 48bit LBA addressing. Edit: er dvalemodus aktivert? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Jeg får sjelden såkalt blåskjerm, det har vel bare forekommet 1 gang , ellers låser bare maskinen seg totalt med det "bildet" på skjermen som jeg holdt på med . Jeg har en mistanke til at det kan være noe med HK , og siden det er såpass gammelt som det er så er det vel liten vits i å få tak i et nytt eller? Blir vel da å gå for et Z68 med en i7 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Slike problemer kan ha ørtenhundre forskjellige løsninger, både HW og software relaterte ting og tang. Men HK er ikke så gammel da. Har du disken(e) i AHCI-modus? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Ja de kan ha mange årsaker er klar over det. Problemene begynte for ca 1 mnd siden og de ser ut til å bare komme oftere og oftere . Det var ikke gjordt noen forandringer på maskinen før eller etter at dette problemet kom .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå