Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Har fått meg en ny dame og hun er super osv. Det som er at hun irriterer seg over småting hele tiden, en gang så fikk jeg vite en hemmelighet fra en venn som jeg sverget på å ikke fortelle videre og dama mi ble lei seg, skuffet og sur fordi jeg ikke ville dele den med hu. Heldigvis har det kommet bort og det går bedre, men det er det at jeg føler at jeg trenger alenetid en gang iblant, jeg vil ikke at vi skal sove til hverandre hver natt. Det liker ikke hun, hun blir sur om jeg sier nei takk til å sove hos henne og om jeg ikke vil at hun skal sove hos meg. Hun blir sur når jeg vil være alene, fordi jeg trenger å være alene. Det er så vidt vi er fra hverandre på fritiden, kanskje maks 10 minutter hver dag er vi fra hverandre og jeg elsker henne og alt, men jeg føler det blir litt for mye.

Jeg trenger hjelp til hvordan jeg kan fortelle henne at jeg må være litt alene, og at jeg ikke har mistet følelser for henne eller vil slå opp med henne bare fordi jeg trenger alenetid, det er bare så enkelt at jeg trenger det. Men hun forstår det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se helt hva problemet er, bortsett fra at du ikke sier akkurat hva du skrev til henne.

Når kamerat forteller deg noe som du ikke kan si videre, så er det bare slikt. Forklar henne at personen stoler på deg, og at du overhodet ikke kommer til å fortelle hvem personen er, og hva det inngår.

Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har vært sammen. Men jeg vil anbefale deg å si det til henne at du trenger litt personal time som du kan bruke til hobby, gaming, etc.

Lenke til kommentar

Regner med at du ikke er så veldig gammel og at du er uerfaren med tanke på samboerskap etc. Det er noe du fort blir vant til. Har du bodd sammensmed ei jente i mange år og det blir slutt, så føles det som verdens undergang, og når en jente for første gang kanskje vil dele resten av sitt liv med deg, så føler man fort at man mister litt frihet, noe man også gjør.

Altså frihet til å gjøre akkurat som man vil hele tiden.

MJeg er ingen ekspert på området, men rådet mitt til dere er at dere tar det pent. Gå forsiktig frem. Forklar henne dette på en fin måte. Fortell henne at du vil ha henne (Hvis det er sant sef.) og at du liker henne utrolig godt. Men fortell også atdu trenger litt tid alene da du kanskje ikke vil buse på.

Dette forteller du ikke over telefon, men over en middag (som du spanderer). Spiller du kortene dine riktig så bør ikke dette bli noe problem.

Du burde bruke den tiden du bruker her inne til å heller ringe hun eller enda bedre, besøke hun. Bevis at du vil ha henne ved å ta kontakt samt be henne med ut på middag etc. Men fortell samtidig at du til tider vil være alene.

Dette er snakk om å gi og ta. Du må ikke la hun få tanker som "Liker han meg ikke?" og "Hvorfor ringer han ikke?" etc.

Når det gjelder det hemmelighetskremeriet så blir dette litt fjortis tror jeg. Skal dere snakke "hemmeligheter" så gjør dette når damene ikke er tilstede. Klarer man ikke å holde det hemmelig, så har man gjort en usedvanlig dårlig forhåndsjobb.

Lenke til kommentar

Jeg kan forsikre deg om at slik er de fleste kvinner, de kan bli sure for de minste ting. Selv ting du ikke engang ante at hun kunne bli sur over. Plutselig er hun sur for noe, kanskje en time eller to etter hun har fått vilja si så er hun glad igjen.

jeg prater selvsagt om egen erfaring..

Lenke til kommentar

Tror vell egentlig at ordet "sur" blir feilformulert. Hun blir nok heller såret, og muligens en smule fornærmet. Hun vil (tydeligvis) være hos deg heletiden, noe jeg kan skjønne blir for mye for deg - da jeg selv også liker min alene tid. Sleit litt med det samme i begynnelsen av et forhold, var utrolig slitsom og jeg følte meg litt stresset. Men jeg må spørre, hvor lenge har dere holdt på sånn her nå? Hvis det er veldig tidlig i et forhold, så er det mulig at denne "avhengigheten" avtar etterhvert fra hennes side, og hun blir hverken såret eller fornærmet dersom dere sover fra hverandre en dag eller to.

Hvis du virkelig trenger din alene tid asap, anbefaler jeg deg å bare fortelle henne det rett som det er. Men prøv å husk på jente-mentaliteten da du forteller. For jenter kan innbille seg at du sier noe helt annet enn hva du faktisk gjør ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, høres ut som et par av de jeg har vært sammen med gjennom årene. Du er nok minst 10 år yngre enn meg,uansett, mitt råd er som følger:

Si klart og tydelig at du må ha alenetid(ikke ønsker alenetid,men må ha, det er et krav).

--------"---------- at hun må skjerpe seg med at hun irriterer seg over småting hele tiden, det aksepterer du rett og slett ikke.

Tipper du ofte unnskylder deg når hun irriterer seg over noe, selv om du innerst inne mener du ikke behøver unnskylde deg? Hvis det er tlfelle, ikke si unnskyld, gå til motangrep!

Med sånn type dame må man sette hardt mot hardt, du kan jo ikke leve "underkuet" i et forhold?

Nei, sett foten ned, si ifra, la henne velge, aksepterer hun det ikke, så be henne gå. Garanterer deg at hun blir mer medgjørlig!(Du viser jo at du er mann!)

Har selv vært "pusekatt" i tidligere forhold, ferdig med det nå.I alle forhold trives både dama og mannen bedre når det er mer likeverdighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...