Sokken91 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Hei hei! Holder på med sertfikatet på skole nå Så er jeg kommet til og skal ha veilednings time trinn 2. Men denne skal vist fåregå med en ann kjørelærer en den jeg pleier? Er dette normalt ? eller er dette en annen grunn liksom ? :S(Glemte spør kjørelæreren min om grunnen....) Kjører med en mann til vanelig og skulle kjøre med en dame nå, frister ikke så veldig og tusle rundt med en dame, da di som regel er mye mer hissige en mannfolk ! Endret 23. november 2011 av Sokken91 Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Haha tror det er vanlig dessverre Lenke til kommentar
Sokken91 Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Haha tror det er vanlig dessverre Om det bare er veiledanes time så er det jo ikke noe problem Men var redd for at jeg liksom swappa over til en helt ann lærer :S flere av venna mine kjørte med samme lærer:P Så noen som vet og ikke tror som kan svare? Takk for svar uansett heh115 Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kjører med en mann til vanelig og skulle kjøre med en dame nå, frister ikke så veldig og tusle rundt med en dame, da di som regel er mye mer hissige en mannfolk Hva er det for en tullekommentar? Hvorfor skulle ikke den kvinnelige kjørelæreren være like kompetent på jobben sin som den mannlige? Jeg hadde forresten samme lærer på veiledningstimene som til vanlig, men er nok bare positivt for deg å få en annen persons synspunkt på kjørevanene dine. Veiledningstime 2 kan sees på samme måte som en "oppkjøring" da de sjekker kjøreferdighetene dine (samhandling med trafikken etc), altså om du er skikket til oppkjøring. Foregår på samme måte også, altså at læreren sitter stille og noterer, samtidigig som du kun får hvite hvor du skal kjøre (neste til høyre, finn et sted å snu) i tillegg til at de ofte lurer inn en bakkestart eller to (selv om dette er noe du skal ha kunnet etter veiledningstime 1 - tekniske kjøreferdigheter). Men lykke til! Lenke til kommentar
Sokken91 Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Kjører med en mann til vanelig og skulle kjøre med en dame nå, frister ikke så veldig og tusle rundt med en dame, da di som regel er mye mer hissige en mannfolk Hva er det for en tullekommentar? Hvorfor skulle ikke den kvinnelige kjørelæreren være like kompetent på jobben sin som den mannlige? Jeg hadde forresten samme lærer på veiledningstimene som til vanlig, men er nok bare positivt for deg å få en annen persons synspunkt på kjørevanene dine. Veiledningstime 2 kan sees på samme måte som en "oppkjøring" da de sjekker kjøreferdighetene dine (samhandling med trafikken etc), altså om du er skikket til oppkjøring. Foregår på samme måte også, altså at læreren sitter stille og noterer, samtidigig som du kun får hvite hvor du skal kjøre (neste til høyre, finn et sted å snu) i tillegg til at de ofte lurer inn en bakkestart eller to (selv om dette er noe du skal ha kunnet etter veiledningstime 1 - tekniske kjøreferdigheter). Men lykke til! Nevnte ikke noe at dem ikke var kompetente til jobben så vennligst ikke ta ting ut av luften! Jeg sa at kvinnelige kjørelærere generelt er strengere og mere hissig en en mannelig kjørelærer. Dette er pga kvinne og mann er bygd opp annerledes! var ikke noe nedverdigende ovenfor det kvinnelige kjønn og jeg har per dagsdato ikke møtt en eneste kvinnelig lærer i uansett hva det skulle være, som forholder seg like roligt å er mindre streng.Men er jo nødvendigvis ikke galt i kjøre sammenheng og ha en ''streng'' ''sensor'' på veilednings timene Det virket som du snakker om veiledningstime trinn 3(som vil tilsvare veilednings time nr2) den jeg skal ha er nr1 altså på trinn 2 Syns bare det var litt rart at det ble en ann lærer jeg men Endret 23. november 2011 av Sokken91 Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kjører med en mann til vanelig og skulle kjøre med en dame nå, frister ikke så veldig og tusle rundt med en dame, da di som regel er mye mer hissige en mannfolk Hva er det for en tullekommentar? Hvorfor skulle ikke den kvinnelige kjørelæreren være like kompetent på jobben sin som den mannlige? Jeg hadde forresten samme lærer på veiledningstimene som til vanlig, men er nok bare positivt for deg å få en annen persons synspunkt på kjørevanene dine. Veiledningstime 2 kan sees på samme måte som en "oppkjøring" da de sjekker kjøreferdighetene dine (samhandling med trafikken etc), altså om du er skikket til oppkjøring. Foregår på samme måte også, altså at læreren sitter stille og noterer, samtidigig som du kun får hvite hvor du skal kjøre (neste til høyre, finn et sted å snu) i tillegg til at de ofte lurer inn en bakkestart eller to (selv om dette er noe du skal ha kunnet etter veiledningstime 1 - tekniske kjøreferdigheter). Men lykke til! Nevnte ikke noe at dem ikke var kompetente til jobben så vennligst ikke ta ting ut av luften! Jeg sa at kvinnelige kjørelærere generelt er strengere og mere hissig en en mannelig kjørelærer. Dette er pga kvinne og mann er bygd opp annerledes! var ikke noe nedverdigende ovenfor det kvinnelige kjønn. Det virket som du snakker om veiledningstime trinn 3(som vil tilsvare veilednings time nr2) den jeg skal ha er nr1 altså på trinn 2 Syns bare det var litt rart at det ble en ann lærer jeg men Kjører med en mann til vanelig og skulle kjøre med en dame nå, frister ikke så veldig og tusle rundt med en dame, da di som regel er mye mer hissige en mannfolk Hva er det for en tullekommentar? Hvorfor skulle ikke den kvinnelige kjørelæreren være like kompetent på jobben sin som den mannlige? Jeg hadde forresten samme lærer på veiledningstimene som til vanlig, men er nok bare positivt for deg å få en annen persons synspunkt på kjørevanene dine. Veiledningstime 2 kan sees på samme måte som en "oppkjøring" da de sjekker kjøreferdighetene dine (samhandling med trafikken etc), altså om du er skikket til oppkjøring. Foregår på samme måte også, altså at læreren sitter stille og noterer, samtidigig som du kun får hvite hvor du skal kjøre (neste til høyre, finn et sted å snu) i tillegg til at de ofte lurer inn en bakkestart eller to (selv om dette er noe du skal ha kunnet etter veiledningstime 1 - tekniske kjøreferdigheter). Men lykke til! Nevnte ikke noe at dem ikke var kompetente til jobben så vennligst ikke ta ting ut av luften! Jeg sa at kvinnelige kjørelærere generelt er strengere og mere hissig en en mannelig kjørelærer. Dette er pga kvinne og mann er bygd opp annerledes! var ikke noe nedverdigende ovenfor det kvinnelige kjønn og jeg har per dagsdato ikke møtt en eneste kvinnelig lærer i uansett hva det skulle være, som forholder seg like roligt å er mindre streng.Men er jo nødvendigvis ikke galt i kjøre sammenheng og ha en ''streng'' ''sensor'' på veilednings timene Det virket som du snakker om veiledningstime trinn 3(som vil tilsvare veilednings time nr2) den jeg skal ha er nr1 altså på trinn 2 Syns bare det var litt rart at det ble en ann lærer jeg men No offense taken, var bare måten du ordla deg på. Men anyways: du skal altså ha den "kjøretekniske" veiledningstimen? Altså at de sjekker at du har kontroll over selve bilen mtp giring, klutsj, bakkestart, igangkjøring etc. Er nok ikke noe problem det heller med en ny lærer, du får tenke på det som en kontroll av at kjørelæreren din har lært deg det du skal =) De lar deg jo ikke gå videre hvis ikke de mener du er klar! Lenke til kommentar
Sokken91 Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Ja blir vel den kjøretekniske ja Fikk valget selv om og gå videre, følte selv jeg var klar, kjørelærer syns også jeg var klar men kunne jo trnge litt mengde trening! Så blir bare litt ekstra ''nervøs'' med en ann person som skal ''dømme'' meg ! Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ja blir vel den kjøretekniske ja Fikk valget selv om og gå videre, følte selv jeg var klar, kjørelærer syns også jeg var klar men kunne jo trnge litt mengde trening! Så blir bare litt ekstra ''nervøs'' med en ann person som skal ''dømme'' meg ! Ja ser den, men går nok så bra så Er jo samme situasjon du kommer i når du kjører opp, så er jo greit å oppleve hvordan det er med et helt fremmed menneske i bilen som bedømmer deg. Et tips både til denne timen kanskje, og oppkjøring er å småprate med sensor/lærer! På oppkjøringen så får man valget om å høre på musikk, ha det helt stille eller småprate.. Både egen erfaring og de fleste jeg har pratet med er enige om at å prate letter på stemningen, og gjør det lettere både for deg selv, og fjerner fokuset på at det faktsisk er en prøve du holder på med Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Det vanlige er å ha samme lærer under alle kjøretimene dine, dog veiledningstime trinn 2 etc. etc. har jeg aldri vært borti så det skal jeg ikke kommentere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå