tnViking Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Heisann, finnes det en database over alle ordene i scrabble, eller de fleste ordene? Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Tror han mener enn database som han kan koble skriptet/siden sin opp mot, og så sjekke om ordet er gyldig eller ikke (enten det er ett scrabble spill eller enn orbok liggnende greie), men kan være jeg tar feil. Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Tror han mener enn database som han kan koble skriptet/siden sin opp mot, og så sjekke om ordet er gyldig eller ikke (enten det er ett scrabble spill eller enn orbok liggnende greie), men kan være jeg tar feil. Du har helt rett, men jeg skal drege ut ett random ord fra databasen for så å sette den sammen med ett annet random ord fra databasen. Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Må det være Scrabble eller kan det være en ordbok i det hele tatt? Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Må det være Scrabble eller kan det være en ordbok i det hele tatt? Trenger ikke å være scramble, trenger bare en databse med mange ord Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ett kjapt søk på "mysql dictionary" ga meg en forum post som linket til denne: ftp://ftp.cerias.purdue.edu/pub/dict/ Ser at det er både engelsk og norsk orbok der (med mer). Jeg vet dåg ikke om denne kilden er god eller ikke, har ikke prøvd selv. Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Ett kjapt søk på "mysql dictionary" ga meg en forum post som linket til denne: ftp://ftp.cerias.purdue.edu/pub/dict/ Ser at det er både engelsk og norsk orbok der (med mer). Jeg vet dåg ikke om denne kilden er god eller ikke, har ikke prøvd selv. Var nesten det jeg lette etter, men ser den har veldig mange vanskelige ord der, ord som ikke er lett å huske i hodet. Siden jeg prøver å lage en passord generator som bruker denne alorythmen Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Åja, du skal bruke den der, lest den før Hvis du leter i wordlist/ istede for dictionary/ får du noe som ligner hverdagslige ord (i den norske fila er det litt feil med æøå, hvor "{" = æ, "}" = å, "|" = ø) Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Filer med norske ord her: http://alioth.debian.org/frs/?group_id=30577 Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Jeg har bestemt meg for å lage denne databasen selv. For mange vanskelige ord i ordbøkene!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå