Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Heisann, tok og kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494649#reviews Hyper 212 plus. Da jeg koblet den til med thermal paste, skrudde den sammen og koblet vifta til hovedkortet. Plukker jeg inn strømkabelen og ser at ingenting blinker og viser at det ikke er liv i hovedkortet. Er temmelig sikker på at alt er i, av ledninger. Hva kan jeg gjøre da ikke pc'en vil skru seg på engang.. Da er noe galt Specs jeg har: Ræmm: 2 GB Crosshair formula 1333 DDR 3 GPU: ATI 5770 (husker ikke helt.) CPU: AMD Phenom II x4 955 (om jeg ikke tar feil, er mulig det er 965. Hovedkortet: Asus Crosshair formula III - Strømforsyner er: http://www.hardware.no/artikler/mist_800_w/70790 Det er vell det viktigste og ha med seg? Takker for absolutt alle svar da jeg fikk DotA 2 invite.. Den som klarer å "fikse" pc'en får free invite når jeg får fler, om en ønsker inviten da selvfølgelig. Har to ekstra invites, så her er det bare å hjelpe meg så garanterer jeg at du får en gratis key av meg! Steven! Endret 23. november 2011 av Stevenbe Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Du har på hovedbryteren bak strømforsyninga? Endret 23. november 2011 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Du har på hovedbryteren bak strømforsyninga? Ja. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Høres kanskje litt døllt ut, men jeg har vært ute for noe liknende og feilen var rett og slett at Strøm kabelen til strømforsyninga hadde løsna fra kontakten på baksiden av psuen. Var bare stikke den inn igjen og hey presto. Var ikke ett av mine stolteste øyeblikk Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Høres kanskje litt døllt ut, men jeg har vært ute for noe liknende og feilen var rett og slett at Strøm kabelen til strømforsyninga hadde løsna fra kontakten på baksiden av psuen. Var bare stikke den inn igjen og hey presto. Var ikke ett av mine stolteste øyeblikk Har både dobbeltsjekket og trippel sjekket at alt er i.. spesielt strømforsyningen Har ingen anelse om hva problemet kan ligge i! Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Monterte du kjøler uten at ta bort hovedkort? Hva med at ta ut cmos batteri noen minutter? Endret 23. november 2011 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Tok på litt thermal paste på selve cpu'en. Kan det være at den må tørkes først? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Tørke? Aldrig hørt om Det går like bra at kun sette et riskorn på cpun hvis kjølernen ikke har paste så det har ikke noe med det. Endret 23. november 2011 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Ok.. Rart -.-... Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Høres veldig spesielt ut. Er du 100% sikker på at du har sjekket alt av kabler? Eventuelt bare starte helt på bunn igjen, altså koble fra alt av kabler, for så å koble til igjen? Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Holder på med det nå.. Har sjekket at cpu'en er fastlåst osv.. Lenke til kommentar
Milktea Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Et bilde sier mer enn tusen ord Prøv å dra ledningen til den nye viften ut av CPU_FAN, koble til den gamle viften og se om maskinen vil starte da. (Selvsagt viktig å ikke la en eventuell oppstart vare mer enn i et par sekunder.) Rent ellers er det ikke så mye som kan gå galt ved bytte av kjøler. Kanskje du har bøyd en CPU-pin? Har vært utsatt for den før, fungerer som regel å bare bøye tilbake igjen. Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Det har jeg allerede prøvd, Milktea Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Men hvad er den Røde Powerknappen på hovedkortet til? Har du Start/Reset knapp du kan prøve? Eller ta ut strømforsyninga og kopple den i og se om den starter når den ikke er i..langsøkt men et tips.. Endret 23. november 2011 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Det har jeg vet du! Men de lyser ikke rødt (det gjør den når hovedkortet får strøm.) Kan ikke være at hovedkortet er i stykker? Tviler jeg sterkt på... Har vedlagt 2 filer.. tatt med webcam via chatroulette sikkert vanskelig å se.. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 du får vel kortslute psun med en binders og se om det er liv i den.. Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 wtf? Hva sa du? Forstod ikke helt. Husk at du snakker med en som ikke har så mye peiling på data Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Se her.. http://www.hardware.no/diverse/overklokking/stromforsyninger.html Lenke til kommentar
Stevenbe Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Hmm.. har ikke binders Saken er at jeg får jo strøm i strømforsyneren, men ser utsom den ikek går videre.. Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Kan være at bakplaten til cpu-kjøleren kortslutter noe på hovedkortet. Fulgte det med gummi-spacere eller noe liknende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå