Xlution Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Heisann! Har trent i en god stund nå og må si at progresjonen er usedvanlig bra om dagen, men har et dilemma her. Overarmene har blitt betraktelig større nå, magen mer markert osv. men brystene henger litt etter. Virker som om de ikke har vokst i det hele tatt! Brystøvelsene jeg bruker å gjøre er benkpress (bredt grep) og high cable chest fly. Har nå for tiden tenkt på skråbenk med manualer. Er dette den beste brystøvelsen? mvh. xlution Lenke til kommentar
HaLV Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Er som regel vanskelig å se økning i volum på brystmuskler i og med at det er så store muskelgrupper, du sier du ikke kan se at de har vokst, men har du hatt fremgang? dvs. tar du mer kg i benkpress nå enn før? Hvis du har det er det egentlig bare å fortsette med benkpress. Hvis du ikke har økt noe særlig etter en stund med bare benkpress vil jeg anbefale å variere litt, f.eks. benkpress med manualer, skråbenk, pushups (ja faktisk). En lur ting kan være å droppe benken en stund, trene skråbenk, manualbenkpress og pushups, og deretter komme tilbake til benkpress. Egentlig vil jeg anbefale å variere uansett om du har hatt fremgang på benkpress eller ikke, alltid viktig å variere. Lenke til kommentar
Mechanics Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Som sagt i innlegget før meg, viktig å variere siden brystmuskelen er en stor del. Benkpress burde være en del av brysttreningen din, men du må gjøre flere øvelser om du vil se resultateter. Du burde gjøre skråbenk for å trene øvre del av brystmuskelen, du kan enten gjøre smale pushups med hendene intil hverandre eller kjøre like smalt i benken. Prøv også å få inn et par set med butterfly øvelser enten skrå eller med tau eller lignende. Bare varier som sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå