Tørst Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hei! En gang etter jul skal jeg kjøpe meg en ny pc. Jeg har tenkt å bytte ut min 3 år gamle macbook mot en litt raskere. Jeg spiller litt: The Sims 3 og Minecraft. Jeg surfer en del, og hører på musikk. Dataen skal helst være portabel, dvs. 15 og mindre. Design er også en avgjørende faktor. Jeg har noen forslag, kanskje noen kunne ha foreslått noen andre, evt. anbefalt en innenfor forslagene mine. Jeg har et budsjett på rundt 10 000 kr for pc, og 14000 for mac. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP142014EO/hp-envy-14-5-barbar-pc-14-2014eo Denne ser bra ut. Men blir den varm? Har hørt at HPer blir fort varme... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647973 Denne er tynn, pen, og har god batteritid. Er samsung et bra pcmerke? http://www.apple.com/no/macbookpro/specs-13inch.html Jeg er veldig fornøyd med macen. Men den er ikke fullstendig kompatibel med spill, og en pc er bedre til skolearbeid etter min mening. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg ville kjøpt en macbook pro i7 2,8 ghz uten tvil. Har også selv brukt mac i tre år og er veldig fornøyd. Det med at mac ikke er fullstendig kompatibel med spill er jo et lite problem, men så godt som alle nye spill fungere like godt (hvis ikke bedre) på mac som på windows. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ikke kjøp 13" Macbook Pro med mindre du absolutt trenger cd-rom, >4gb RAM eller >256gb HD. 13" Macbook Air gir deg bedre ytelse for pengene i daglig bruk siden den har SSD. Den er også mer portabel og har bedre skjermoppløsning. Ingen av dem har en god grafikkløsning, skal du ha det må du opp på 15". Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) hp envy 14 er en fin PC det. bruker min hver dag til skole og minecraft hele dagen (og av og til BF3) (nå har den versjonen der dårligere skjermkort da) veldig solid pc, veier nesten ingenting. eneste jeg kan klage på er følgende: back lit lyset virker ikke oppe i det ene hjørnet (bare på min det er da) og at det er HP, det at den er HP betyr at det er installert masse HP drittprogrammer på den. Edit: varme er ikke noe problem. den er ca 5 ganger kaldere enn ett "eple" Endret 23. november 2011 av olestokk Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ville gått for en Windows PC helt klart med tanke på at du kommer ikke veldig langt i selv enkle spill med Intel Graphics. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Ville gått for en Windows PC helt klart med tanke på at du kommer ikke veldig langt i selv enkle spill med Intel Graphics. Haha Så du sier at mac maskinene ikke klarer Sims 3 og Minecraft? Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Joda det går nok, men det er enklere enn enklest. ^^ Det går jo bare på CPU uansett. Lenke til kommentar
OF5 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Er du ute etter ytelse er vel mac det beste valget, men siden du skal spille spill så hadde jeg gått for en windows pc. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Er du ute etter ytelse er vel mac det beste valget, men siden du skal spille spill så hadde jeg gått for en windows pc. Ytelsesmessig koster en Macbook 15" dobbelt så mye som en tilsvarende bærbar PC. Macbook Pro er fine maskiner, men ytelseshester eller ytelse for penga er det ikke. Kunshan W155 koster med 8GB RAM og 120GB SSD 9700 kr. Denne slakter stock-konfigurasjonen til en Macbook Pro i ytelse, batteritiden er nok ikke like imponerende der jeg tipper 3-4 timer i bruk, men noe må du gi opp for halve prisen. ASUS N43SN er også et bra og rimelig alternativ 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Er du ute etter ytelse er vel mac det beste valget, men siden du skal spille spill så hadde jeg gått for en windows pc. Er det ett kriterie og være mindre smart for å velge Mac? Enig med Arni, det gir mest for pengene til OPs skisserte bruk. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Mac vil jeg til din bruk utelukke. Der betaler du bøtter og spann for logoen. Om ytelse er viktig, kommer du ikke utenom Windows-laptop'ene. Det finnes et virvar av alternativ, men du har selv linket til en meget grei Samsung. Et annet alternativ er å finne deg en tilsvarende Asus. Da får du maskiner med lavere feilrate enn Mac'ene, godt bygd, god ytelse, gjerne et godt skjermkort, god batteriytelse, og samtidig sitter du igjen med litt penger kontra om du skulle kjøpt deg Mac. Penger du kan bruke på annen hygge. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Er enig med innleggende over, Samsung/Asus ville jeg også valgt. Nå hadde det vært fint å kunne hackintoshe Lion på en av maskinene over, riktignok vil man antakelig slite å få USB3 å fungere, men ellers burde det bety mere gøy å kjøpe noe slikt. Ellers får man vurdere windows 7, eller linux etter hva man trenger. Lenke til kommentar
Pelikan9 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Man kan ikke spille på mac Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Selvfølgelig kan man det? Finnes mange spill til OSX, i tillegg til at det er null problem å installere Windows gjennom bootcamp Lenke til kommentar
Tørst Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Takk for alle svar! Hyggelig at det kom så mange svar! Tar alle tips til etteretting Jeg skal ned å se på et nytt alternativ i morgen etter skolen. Har også tenkt litt på Sonys pcer.. Disse er ganske dyre, men det er morsomt å ha noe som få har Macbook Air blir det garrantert ikke... Pc er bedre til spilling enn mac. Det er noen hacks og kommandoer som funker bedre og er lettere å innstalere på pc enn mac. Jeg liker jo mac veldig godt, men det er litt mye penger å bruke på data. Jeg kommer til å bruke den hardt, så da har jeg ikke så lyst til å legge så mye penger som jeg ikke får igjen Igjen, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå