snowie Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hei. Jeg har fått tak i datadeler som er brukt en kort periode. CPU, RAM og hovedkort. Jeg jobber med å få dette til å kjøre med win xp. Jeg har installert med ei gammel xp plate med servicepack 1. I dagens verden kommer man ikke langt med det. Så under install av sp2 så går datamaskinen i blåskjerm. "the system has halted". Etter en stund klarer jeg å komme tilbake til windows. Da kjører pc-en greit, men speaker på hovedk. lager lyd i windows. Etter ei stund får jeg blåskjerm: "biosen" på dette systemet er ikke fullstendig ACPI-Kompatibel. mm. Jeg sliter også med at pc til tider henger seg ved installasjoner. Hverken hovedkort eller cpu er spesielt varme. 40 og 60 grader på maks. Om det er drivere som er problemet, vites heller ikke. Men jeg har lagt inn det jeg får lagt inn, men noe krever NET 2.0 Jeg er usikker på om dette er et problem med kompabiltiteten mellom win xp og det "nyere" utstyret eller om det er noe av hw som ikke fungerer som det skal. Hardiskene er eldre og brukt i en pc som 5 år gammel. Hovedkort Asus p5n-t CPU Intel quadcore 2 2,66 ghz RAM corsair 4 x 1 gb. Takker på forhånd visst noen deler erfaringer. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Har ikke dette hovedkortet nvidia brikkesett? Hadde selv ett asus p5-ett-eller-annet hovedkort, var ikke annet enn problemer og blåskjermer, fikk RMA og nytt HK, samme problemene - for meg var så godt som alle relatert til problemer rundt drivere osv til nvidia brikkesett (spesielt IDE driverene). Byttet til et hovedkort med intel brikkesett - ikke ett eneste problem så lenge jeg hadde maskinen etter det. Nvidia er flinke...... på å lage grafikkort. IKKE på å lage brikkesett. Vet ikke om dette er relevant i ditt tilfelle, men tenkte jeg skulle nevne det. Endret 23. november 2011 av OC-Freak Lenke til kommentar
snowie Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Hei. Ser poenget ditt. Jeg vurderer å kjøpe nytt hovedkort, men ser at det er få kort å velge i visst jeg skal bruke cpu-en jeg har nå. Jeg lurer på om problemene kan ha med strømforsyning å gjøre. Jeg merker at ofte så blir det blåskjerm når dvd rom starter opp etter at den ikke har gått på noen sekunder. Som f.eks når du må svare ut under installasjon av windows. Strømforsyningen er på kun 400 watt og jeg tror det er minst 100 watt for lite. Hvor mye kreves i en pc med de spesifikasjoner som jeg har nå? Hvordan oppdaterer man bios på en datamaskin? Er det noe man gjør ved hjelp av windows? Jeg har fått opp flere feilmeldinger som går på bios. PC-en var ikke trøblete før jeg la inn denne første gang. Nå har jeg formatert minst 6 ganger etter det. Kan det tenkes at denne plager meg? "Nvidia Chipset Driver Package WHQL V15.23 for Windows XP/Vista 32bit & 64bit." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå