Fryth Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Heihei! Nå er det på tide å varme opp og samle info om stæsj man lurer på før man skal i bakken, så da fyrer jeg løs; Når man kjører på store hopp, er det naturlig nok vanskeligere å lande. Større fart, større hopp, vanskeligere landing. Det synes hvertfall jeg. Hvorfor? Det er jo logisk, men hvilke ting spiller inn? Hva bør man gjøre for å lande et stort hopp i forhold til et lite et? Takk takk (Og hvis noen har tips til 180 og 360, så si ifra - Jeg har nerda youtube i flere uker, så der har jeg sett det meste, hehe ) Lenke til kommentar
Gautehuus Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Det har vel sitt med stillingsenergi og kinetisk energi å gjere, viss eg skal gjette. Sikkert ein del aerodynamiske faktorar som spelar inn òg. Men øving burde nok kunne knuse vekk slike faktorar! Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Den grunnen til at jeg synes det kan være vanskeligere og lande bigjump er kicken. Men det er 10 ganger bedre og lande på ett bigjump enn ett lite dritthopp. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Om du kommer litt feil ut på et lite hopp vil det ikke ha så mye å si, mens på et stort hopp vil du være lengre i luften og de små feilene vil derfor bli mer avgjørende. Når det kommer til 180, 360 osv så syns jeg det enkleste er å glemme selve rotasjonen og heller tenke på landingen. Roter hodet først og tenk på hvor du skal se når du lander. For min del pleier resten av kroppen å følge med. Nå skal det sies at jeg har gått over fra snowboard til ski, og sliter med de samme tingene (til tross for at det gikk veldig greit på snowboard). Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Om du kommer litt feil ut på et lite hopp vil det ikke ha så mye å si, mens på et stort hopp vil du være lengre i luften og de små feilene vil derfor bli mer avgjørende. Når det kommer til 180, 360 osv så syns jeg det enkleste er å glemme selve rotasjonen og heller tenke på landingen. Roter hodet først og tenk på hvor du skal se når du lander. For min del pleier resten av kroppen å følge med. Nå skal det sies at jeg har gått over fra snowboard til ski, og sliter med de samme tingene (til tross for at det gikk veldig greit på snowboard). Well spoken. Det første ga et godt svar. Så egentlig er det bare å... Hoppe på større og større hopp, altså? Takk for tipset på å se etter landingen, for kan forestille meg tankemåten din. Virker bra. Nå har jeg litt problemer mer å psyke meg opp til å faktisk ta sats og rotere - Noen tips til det? Som å.. Øve seg på å snurre på bakken, eller noe slikt? Takk igjen, guys (: Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Jeg har vært utsatt for og vitne til såpass mange ulykker at jeg polstrer meg godt, kjører med hånleddsbeskyttelse, hjelm og ryggskinne i tillegg til at jeg prøver å finne hopp med ekstra myk landing før jeg gjør triks jeg er usikker på. Når alt dette er på plass føler jeg meg temmelig trygg og tør å prøve det meste. Litt adrenalin skader heller ikke selvtilliten. Endret 23. november 2011 av Må jeg? Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Jeg skjønner. Hva mener du med myk landing? Motsatt av stort hopp og lande på flat mark? En ting til jeg lurte litt på. Sikkert litt retard spørsmål, men når man kjører på hopp, har gjerne landingen en ganske kraftig nedoverbakke. Lander man "automatisk" i den vinkelen landingen er i? Man må vel gjøre noe for å lande riktig? Hvordan tilpasser man vinkelen man lander i, så man ikke lander så langt bak, f.eks? Takk igjen, og igjen Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Jeg skjønner. Hva mener du med myk landing? Motsatt av stort hopp og lande på flat mark? En ting til jeg lurte litt på. Sikkert litt retard spørsmål, men når man kjører på hopp, har gjerne landingen en ganske kraftig nedoverbakke. Lander man "automatisk" i den vinkelen landingen er i? Man må vel gjøre noe for å lande riktig? Hvordan tilpasser man vinkelen man lander i, så man ikke lander så langt bak, f.eks? Takk igjen, og igjen Vinkel kommer litt automatisk, den kommer som på små hopp. Men man må jo styre den litt selv Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Husk å hoppe, ikke kjøre rett på hoppet. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Husk å hoppe, ikke kjøre rett på hoppet. Greit og hoppe, men for all del. Ikke ta i alt du kan første gang Lenke til kommentar
Fryth Skrevet 28. november 2011 Forfatter Del Skrevet 28. november 2011 Husk å hoppe, ikke kjøre rett på hoppet. Greit og hoppe, men for all del. Ikke ta i alt du kan første gang Hehe. Ja, har hoppa litt før da, men har alltid slitt med større hopp. Lander og failer en meter etter jeg treffer snøen Man kan jo ta i en del hvis det ikke er så store hopp da Så det blir litt høyde selv om hoppet ikke er enormt. Til vinkelen; Tar svaret som litt "Det finner du ut ettersom du blir bedre", jeg Lenke til kommentar
feggy Skrevet 3. desember 2011 Del Skrevet 3. desember 2011 Dersom du satser rett, altså likt på begge føtter, vil du nesten uten unntak lande greit nok. Hvis du derimot ikke satser vil du gå rett på ræv/rygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå