Gå til innhold

Gaming-mus til maks 600 - Roccat Kone[+], G700, G400

Fx21

Hvilken mus?  

20 stemmer

1. 1. Hvilken mus er best, blant de som er rundt 600 kroner?

• Roccat Kone[+]
      3
    • Logitech G700
      4
    • Logitech G400
      5
    • Andre (spesifiser i kommentarfeltet)
      3
    • Razer Deathadder
      4
    • Logitech G500
      1

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha meg gamingmus og er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Jeg har sett på Roccat Kone [+], Logitech G700 og klassikeren G400. Som dere sikkert forstår så er jeg på jakt etter en litt stor mus. Kom med forslag til evt. andre, eller anbefal de jeg allerede har sett på!

EDIT:

Skal forresten bruke musen mest til fps og muligens litt RPG.

Endret av Werchio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt G700 i rundt et år nå etter at jeg hadde brukt Razer Mamba.

Jeg likte Razeren bedre, G700 har noen fler knapper hvis man trenger det, men Razern er såvidt jeg vet større. Sliter også litt med batteritid nå, er litt synd når den ikke klarer en full dag engang. Kabelen er stiv og tykk, ugunstig som annet enn reserveløsning.

Lenke til kommentar

Jeg (og en god del andre gamere) sverger til Razer Deathadder! :)

Jeg synes at det ser ut som om Deathadder har lav høyde på seg, liker å føle at musen ligger opp til håndflaten... Er forresten høyrehendt, ser ut som om denne er v og h...

Lenke til kommentar

Jeg synes at det ser ut som om Deathadder har lav høyde på seg, liker å føle at musen ligger opp til håndflaten... Er forresten høyrehendt, ser ut som om denne er v og h...

Deathadder er for høyrehendte, den er ikke symetrisk, men det finnes envenstrehendt versjon også.

Tviler på at den er for lav for deg. Logitech G700 er hvertfall ikke noe høyere.

Deathadder:

post-138102-0-74887200-1322083583_thumb.jpg

G700:

post-138102-0-30943100-1322083620_thumb.jpg

G400:

post-138102-0-28620700-1322083647_thumb.jpg

Kone [+]:

post-138102-0-26117800-1322083668_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Deathadder er for høyrehendte, den er ikke symetrisk, men det finnes envenstrehendt versjon også.

Tviler på at den er for lav for deg. Logitech G700 er hvertfall ikke noe høyere.

Deathadder:

post-138102-0-74887200-1322083583_thumb.jpg

G700:

post-138102-0-30943100-1322083620_thumb.jpg

G400:

post-138102-0-28620700-1322083647_thumb.jpg

Kone [+]:

post-138102-0-26117800-1322083668_thumb.jpg

Du har nok rett. Egner den seg både til rpg og fps? Er litt grønn på gamingmus området...

Lenke til kommentar

Du har nok rett. Egner den seg både til rpg og fps? Er litt grønn på gamingmus området...

Jeg spiller mye FPS, Strategi, har også spillt MMO og har aldri hatt noen problemer. Eneste problemet er vel at det er greit å ha MANGE knapper på MMO.

Hva mener du med RPG? Fallout, Skyrim osv? I så fall, så fungerer den glimrende.

Lenke til kommentar

Jeg spiller mye FPS, Strategi, har også spillt MMO og har aldri hatt noen problemer. Eneste problemet er vel at det er greit å ha MANGE knapper på MMO.

Hva mener du med RPG? Fallout, Skyrim osv? I så fall, så fungerer den glimrende.

Ja, egentlig bare Fallout og Skyrim... Med FPS mener jeg mw2, mw3, bf2, bfbc2, bf2 og bf3

Lenke til kommentar

Vanskelig valg. Nå som g700 er på tilbud koster g400, g700 og deathadder omtrent det samme? What to do?

Ser forsåvidt at to personer har stemt på Kone[+], noen som kan fortelle litt om den, og gjerne iforhold til tidligere erfaringer med andre muser?

Lenke til kommentar

Noen grunn til at G500 ikke er aktuell? Har den selv, og er kjempefornøyd.

Egentlig ikke. Har bare sett det slik at folk anbefaler g400 fremfor g500, uten at jeg har forstått helt hvorfor. Men for all del!

Endret av Werchio
Lenke til kommentar

Deathadder og G700 virker ikke særlig behagelig å bruke for palmgrip, de er heller laget for fingertip-brukere. G400 og Roccat har et mer nøytralt design i mine øyne som takler de fleste stiler. Saitek R.A.T. 5 og Sidewinder X8 kan kanskje være greie alternativ de og.

Selv sverger jeg til Steelseries Xai, men dette er en middels stor, 100% fingertip-mus som ikke virker som noe for deg om du ikke griper musa med bare fingrene.

Lenke til kommentar

Deathadder og G700 virker ikke særlig behagelig å bruke for palmgrip, de er heller laget for fingertip-brukere. G400 og Roccat har et mer nøytralt design i mine øyne som takler de fleste stiler. Saitek R.A.T. 5 og Sidewinder X8 kan kanskje være greie alternativ de og.

Selv sverger jeg til Steelseries Xai, men dette er en middels stor, 100% fingertip-mus som ikke virker som noe for deg om du ikke griper musa med bare fingrene.

R.A.T musene ser ganske små ut, så de er ikke noe jeg kommer til å vurdere, dessuten så er de ikke spesielt fine å se på, og ser heller ikke ut som om de er gode å holde i. Jeg tror jeg har kuttet bort G700, så da står jeg igjen med valget mellom G400, som er en ganske safe mus (tror jeg), Deathadder som jeg er litt usikker på, og til slutt så er det Kone. Det er den musen jeg synes at virker best, men jeg har hørt at kvaliteten på roccat musene ikke er veldig bra...

Lenke til kommentar

Alt kommer an på din stil:

Sensitivitet

Grepstype

Løfter du musa mye?

Er dette ting du føler du ikke kan svare godt på er det bare å gå for G400.

EDIT:

Styrken ved RAT-modellene er jo at formen kan tilpasses dine ønsker.

Liker sensiviteten litt over middels, varierer mellom palm og fingertip, løfter ikke musen spesielt mye, men den burde skli godt på underlaget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...