bergetun Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Jeg vet at det har veart mange spoersmaal ang. system funksjonen foer men jeg proever her som siste utvei. Jeg har googlet og lest som bare juling og alt tilsier at det jeg proever paa skal funke.. jeg har ett linux program som kan sende sms meldinge fra kommando linjen og tenkte derfor jeg skulle lage ett program som gjoer at jeg kan sende det fra web.. Programmet tar 4 argumenter og kjoeres fra kommando linjen slik [root@linuxkongen root]# programnavn brukernavn passord telefonnummer "her kommer sms meldingen" I php koden har jeg dette $myCommand = "programet argument1 argument2 argument3 "argument4" "; $myError = system($myCommand); echo ("Dette er hva $myCommand inneholder og dette er hva system funksjonen fikk tilbake : $myError"); Er ikke dette riktig ??? Eller har jeg sett meg fullstendig blind paa denne funksjonen ? Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 har du chmodda programmet riktig slik at php har tilgang til å kjøre den? (chmod 755 skulle gi det meste) Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 "]har du chmodda programmet riktig slik at php har tilgang til å kjøre den?(chmod 755 skulle gi det meste) japp, alle har lov aa kjoere det.. Har proevd med full path til programmet uten nytte ogsaa .. Gir snart opp.. Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 full path til programmet må du uansett ha.. eller det er lurest da. hvilken feilkode returneres det med? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 $myCommand = "programet argument1 argument2 argument3 "argument4" "; $myError = system($myCommand); Har vel ingenting å si, siden du escaper " ene uansett.. Men jeg hadde brukt enkel- (øhm..) ting.. slik: $myCommand = "programmet $argument1 $argument2 $argument3 " . '"' . $argument4 . '"'; $myError = system($myCommand); Bah, vel... Funker det med exec() da? eller: echo `programmet $argument1 $argument2 $argument3 "$argument4"`; Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Ville bare si at jeg fant ut av det. Maatte nok bruke exec .. Kan ikke forstaa hvorfor da jeg har brukt system paa kommandoer med mye flere arumenter enn 5 .. Jaja ... Gode gamle system funksjonen er ikke saa god lenger... Jeg ser du over meg har kommet med ett forslag om aa bruke exec .. Takker for den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå