Gå til innhold

GEOTECH GPS program funker ikke?

CasterAnd

Anbefalte innlegg

Her i huset ble det bestemt at vi skulle abonnere på Illustrert Vitenskap. Da vi skulle bestille, kunne vi også få en liten "premie" siden vi startet å abonnere. Etter litt tenking falt valget på en GPS-klokke, og etter ca. 2-3 måneders venting dumpet klokken ned i postkassen vår. Problemet oppstod da jeg hadde installert alt som skulle installeres, og startet programmet på datamaskinen (hvor du kunne se hvor du hadde gått turer og slikt). Google Maps dukket opp i programmet, og etter litt leting i manualen fant jeg ut hva jeg skulle trykke på. En knapp på programmet. Her måtte jeg velge riktig COM-port, og etter litt leting igjen, var det også klart. Jeg trykket på "download"-knappen, men fikk følgende feilmelding (brukte COM-port 30): "Could not open the port:COM30". Jeg trykket irritert på ok-knappen, og prøvde igjen. Samme feilmelding, og etter litt bytting av COM-porter prøvde jeg igjen. Samme feilmelding. Etter å ha avinstallert og installert igjen, og startet programmet, fikk jeg samme feilmelding! :wallbash: Og nå sitter jeg frustrert på datamaskinen og skriver dette.... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags interface er det som gir deg COM 30? USB adapter? Fulgte det med?

COM porter er stort sett forsvunnet fra nye PC'er, men på PC'er som har det innebygd vil COM 1 være det normale.

Uh... et eksempel. Husker ikke helt hva førstecom-en var, men det var vel 25-29... Datamaskinen min har aldri gitt meg COM 1, den og Com 2 (og 3 tror jeg...) står tomme... Da jeg skal benytte bluetooth-dongelen min, får den alltid COM 40.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Beklager å hoster opp en gammel tråd, men nå sitter også jeg med denne klokka.

Dette funker bra så langt.

Ser greit ut i det kartet som fulgte med programmet. Får opp ruten jeg har gått helt greit.

Men, når jeg skal åpne ruta jeg har gått med google earth, (har lagret fila som KML-fil som det står i manualen) så ser jeg kun start/stopp-punkt, men ikke noe grønn strek i mellom (der jeg har gått) som det skal være etter det jeg har forstått.

Noen av dere som har noen forklaring på dette, eller sliter dere med com-porter enda??

Ps, her er det COM-port 6

Windows 7:
Klikk pa "Start"-knappen og deretter pa "Control Panel"
Hvis kontrollpanelet vises etter kategori:
Klikk pa "System and Security", og velg deretter "Device Manager" under
"System"
Hvis kontrollpanelet vises etter store eller smA ikon: K.likk pa "Device Manager".
Jeg så det ikke før jeg koblet til klokka med usb-kabelen som fulgte med.

post-57581-0-16394900-1336509932_thumb.jpg

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...