Gå til innhold

arctic cooling installering

internet wizard

Anbefalte innlegg

har akkurat fåt min arctic cooling extreme pluss 2. og nå har jeg tatt av orginal kjøleren av gpu'en så ser jeg at gpu chipen er snudd så den ligger feil iforhold til kjølepastaen på den nye kjøleren.

help

eddit: dun.

nå jeg vet ikke hva som er volt regulatorene som skal ha lim og kjøle ribber. vet hvordan ramen ser ut men er ikke sikker på voltregulator greiene.

Endret av supercz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ha kjøling på minnet og på vrm. letteste måten å se hvs om trenger kjøling er å se på kjøleren du tok av. der den hadde kontakt ded skjermkortet der må du ha kjøleribber. det er ofte sånne små "puter" en for hvert kjølepunkt. angående vrm så ser det ut fra bildet ditt at det er allerede en kjøleribbe på den? den svarte der. mulig de 4 svarte som er rett forran der er en del av vrm. men det ser du bakpå den gamle kjøleren

Lenke til kommentar

snip

den har bare kontakt med gpu'n så jeg satser på at jeg ikke trenger noe kjøling på noe annet en der det var fra før. den svarte kjøleribben var der fra før ja.

men nå som jeg har instalert den uten noen ekstra kjøleribber, er det noe jeg må vere ops på?

er kjøle lim ting på all ram'en og de dærre, er det ikke bra?

jeg kom i skade for og overdrive kjøle pastamengden litt på gpu'en.

er det et problem? tror ikke det er så tjukt men er kansje litt mye. jeg kåm også i skade for og måtte løfte gpu kjøleren av og på etparr ganger. men det har kansje ikke så mye og si?

what a mess...

Lenke til kommentar

btw. det jeg lurer på er hva jeg må installere kjøle ribber på.

Markerte i rødt hva som trenger kjøling.

VRMs har allerede en kjøleribbe på, la dette være i fred for kjølingen med arctic cooling er ikke bedre og har lettere for å falle av.

VRAM-brikkene er lette å gjenkjenne.

VRM er vanligvis små svarte brikker ved siden av de store klumpete bitene på linje :)

EDIT:

Angående orienteringen på brikka er dette standard for alle 6000-kort, det er bare å stappe kjøleren oppå så blir det bra.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Som arni90 sier så skulle det optimalt sett vært kjøleribber på de han hadde merket der. men er det ikke det orginalt så er det ikke nødvendig hvis du ikke klokker hart med volt og høye frekvenser. den kjøleren du har velg kjøler også direkte på kortet istedet for langs kortet som altagelig den forrige gjorde. og kjøler derfor bedre

så er det stabilt så funker det fint.

Anngående pasta så skal det overflødige tyte ut på sidene hvis du moterte rett. er selvfølgelig ideelt med rett mengde men det skiller nok bare noen grader. det er en enorm kjøler du har der, har en slik selv og den er syyyykt god.

hvilke temperaturer har du under last?

Lenke til kommentar

Vær ops på en ting. Når jeg monterte min Arctic kjøler på 6970 kortet mitt, så var festerammen til selve kjøleren litt i veien for kjølerene for minnebrikkene. Nok til at kjølerene for minne spratt av når jeg prøvde å feste kjøleren.

Det endte opp med at jeg måtte ta baufilen fatt og skjære av litt av feste rammen. Så ikke press noe hard på plass hvis ting butter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ikke noe problem. har denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816

som viste seg og vere forliten for kjøleren. så jeg skal ta ut en hdd kasse med 4 hdd rammer i. da tror jeg det blir plass.

så en headsup for andre som skal installere en av disse, de er kjempe store. kabinette mitt er litt stort til mid tower og være. så du må kanjse ta ut hdd rammer og slikt sån som jeg skal.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan var kjøling/støy på denne kjøleren sammenlignet med den orginale? Vurderer å kjøpe den samme selv, men er usikker på om prisen er verdt det. Fulgte det med VR RAM Heatsinks, eller var det ikek nødvendig om en ikke overklokker?

den funker supert. bråker lite og kjøler ganske bra.

jeg har bare de orginale kjøle ribbene og ikke noe mer. og det funker fint. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...