vuraxicon Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 http://www.youtube.com/watch?v=BSn-IgwQAGY&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=6CtldHzRQE8&feature=related Ganske oppsiktsvekkende ting som kommer frem i disse videoene. Men det jeg syns virker mest utrolig er at mainstreampressen nekter å snakke om det som skjer rett foran alles øyne. Hva er det som foregår her??? Det virker som USA har kommet inn i en økonomisk og kulturell døsspiral som det ikke er noen vei ut av med noen av de gamle metodene. Arbeidsledigheten er høy og stigende og de økonomiske forskjellene helt ekstreme. De har også ting som den høyeste prosenten av egne borgere fengslet i hele verden. Og på toppen av det har de en gjeld som er så høy at det virker totalt usannsynlig å betjene den. Noen som vet hva som er på gang? Er det noen spesiell grunn til at f.eks den norske pressen ikke skriver om at verdens største supermakt ser ut til å kollapse fra innsiden i raskt tempo? 3 Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Det som er galt er at statlig innblanding i USA er for stor. Alt blir dyrere og kvaliteten blir dårligere og skattebetalerne må betale. 1 Lenke til kommentar
Thunderpeel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Det som er galt er at statlig innblanding i USA er for stor. Alt blir dyrere og kvaliteten blir dårligere og skattebetalerne må betale. Er ikke kritikken at staten og næringslivet og media er for nært knyttet til hverandre? Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Problemet er at de ikke har noen stat som er styrt av folket, de har mistet sitt demokrati. Makten ligger i pengene, og private forretningsinteresser er det som styrer utviklingen. Samtidig er ikke gjelden noe de bryr seg om, for de som er ansvarlige for å bygge opp gjelden er ikke de som evt. må betale den ned igjen, slik situasjonen er nå. Alt lastes over på en befolkning som ikke aner eller ikke kan kontrollere hva som foregår. Endret 24. november 2011 av KarlRoger 3 Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Ja det ser ut til at det går mot slutten for USA slik vi kjenner landet som det er i dag. Kanskje enkelte stater kan komme til å prøve seg alene som en egen selvstendig stat,etter dommedagen. Egentlig er det ingen som kjenner konsekvensene av det som forventer å skje. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Dette med at media nekter å dekke problemene har vel vært der siden litt før Reagan sin tid. Det har bare blitt innlysende de siste 10 årene pga den teknologien vi har i dag(en plass å dele nyheter som alle kan gjøre, etc). Lenke til kommentar
Fezzy1 Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Det som er galt er at statlig innblanding i USA er for stor. Alt blir dyrere og kvaliteten blir dårligere og skattebetalerne må betale. Er ikke kritikken at staten og næringslivet og media er for nært knyttet til hverandre? Jo nettopp. Når staten regulerer næringslivet så vil det føre til "to big to fail companies" som har monopol på alt. Det fører igjen til at ting blir dyrere, kvaliteten blir dårligere og det går ut over skattebetalerne. Endret 24. november 2011 av TorGunnar Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Kan se ut som USA har en dårlig fremtid ja, jeg kan egentlig ikke se for meg åssen de skal kunne rette opp skuta uten å radikalt endre hele økonomien...og det virker ikke som gutta ved makta er klar for det. Spørsmålet er jo hva som skjer med resten av verden? Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Kan se ut som USA har en dårlig fremtid ja, jeg kan egentlig ikke se for meg åssen de skal kunne rette opp skuta uten å radikalt endre hele økonomien...og det virker ikke som gutta ved makta er klar for det. Spørsmålet er jo hva som skjer med resten av verden? Jeg tror Europa og Asia kommer til å få like stor problemer som Usa, Australia er jeg usikker på, men det virker som noen Afrikanske land kan greie seg bra. Det er vel de som har holdt seg forholdsvis unna den øvrige verdensøkonomien. Men det er klart at mange lurer på hva som skjer med de vansklig stilte landene. Får vi et krakk hvor aksje spekulantene hopper ut fra høye skyskrapere eller noe annet dramatisk? 1 Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Fant en god artikkel om occypy wall street i The Guardian: http://www.guardian.co.uk/commentisfree/cifamerica/2011/nov/25/shocking-truth-about-crackdown-occupy Kan egentlig ikke se for meg at det vil være effektivt å slå ned på denne bevegelsen med brutalitet. Det vil jo bare gjøre staten enda mer upopulær og styrke opprøret ytterligere. Virker som motstanderne av OWS ikke har noen plan. At de bare håper at hele opprøret forsvinner av seg selv mens de fortsetter å leve i sin egen lille boble, uten kontakt med virkeligheten resten av amerikanerne opplever. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå