Gå til innhold

problemer med scanning, canon MP810


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Finner ingen "skriver / scanner" forum her, så jeg prøver her.

Jeg har en eldre macbook pro versjon 10.5.8 og en canon multiskriver MP810.

 

Har ikke hatt problemer med den før, men når jeg skulle scanne nå så gikk det ikke så enkelt. Bruker scanneprogrammet som fulgte med "MP Navigator". Første gang jeg trykker på "scann", så står det "scann failed". Slik må jeg trykke et par ganger til så begynner den å scanne. Når jeg nå har scanna ett bilde, så legger jeg i ett nytt bilde, så står det "No scanners are available". Nå må jeg restarte programmet og kjøre hele prosessen på nytt for å scanne igjen.

 

Nå står usb ledningen i en usb-4port-hub som gir usb-1 hastighet. Jeg prøvde å putte ledningen direkte i datamaskina, men når jeg da trykker på scann, så står det "No scanners are available". Når jeg trykker to-tre ganger så begynner den. Men den kommer ikke lenger til "scanneren varmer opp" står det på displayet til skriveren.

 

Jeg har også oppdatert driveren.

 

 

Noen som har en anelse om hva som bør gjøres?

 

 

På forhånd takk.

Endret av Jonacatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...