CookieY Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) God kveld i luken. Er på jakt etter julegave til meg selv og tenker jeg har lyst å gå over til ski har stått på snowboard i 4-5 år nå og kjenner jeg begynner å bli lei av det. Det jeg tenker er at jeg vil enten ha Park ski eller Allround ski. Har ikke så lyst å betale masse siden dette er mitt førstepar og jeg håper på og få det av foreldrene mine til jul. Er det noen her som vet om noen bra pakker? Har hørt en del om at Salomon er ski jeg bør styre unna pga tuppen blir fort ødelagt på dem, og at jeg bør heller bruke penger på sikkelige støvler. Så er det noen her som vet om noen bra pakker ? Takker så mye for hjelp jeg kan få Og en annen liten ting, er det stor forskjell fra å snowboard til Ski ? Endret 23. november 2011 av CookieY Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg fikk meg et kjempetilbud på rossignol parkski sist sommer. Kjøpte dem på XXL. Nedsatt fra 6999 til 2500 med bindinger. Er nok litt verre med å finne tilbud nå på vinteren. Da skal alle ha ski og prisene er ofte høye. Om du klarer deg på snowboard en sesong til så kan du fort finne deg noen fine tilbud til neste år. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Og en annen liten ting, er det stor forskjell fra å snowboard til Ski ? Jeg byttet fra snowboard til ski i fjor. Da hadde jeg stått på snowboard i 11-12 år, langrenn i ca 21 år og aldri hatt alpinski på beina. Det gikk veldig raskt å lære seg å stå på ski i preparert løype. Hopp (uten noe triks) gikk også veldig raskt å lære seg, selv de litt større. Nå liker jeg best å stå utenfor preparert løype, og det var en god del vanskeligere. For ikke å snakke om tyngre. Har sikkert noe med teknikken min å gjøre, men etter en dag i løssnø buler musklene på fremsiden av lårene mine ut og jeg får en del kramper...men det er verdt det. Tror jeg kun fikk stått 12 dager i løpet av forige sesong, men det er ekstremt hvor mye en får lært seg på noen dager. Når det kommer til hva du burde kjøpe deg så kan jeg ikke helpe, da jeg egentlig lurer på det samme selv. Hittil har jeg stått på det billigste av det billige (1 400 kr for full pakke på Coop Obs for noen år siden). Syns egentlig det funker greit, men jeg har jo ikke noe å sammenligne med. Blir nok nye ski snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå