nkrystad Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Den 17. juli i år kjøpte jeg en solbrille gjennom den amerikanske nettbutikken www.surfskatesupply.com. Dessverre har jeg ennå ikke mottatt pakken. Jeg har fått en bekreftelse fra butikken om at pakken har blitt sendt til min adresse, og jeg har også mottatt USPS sitt sporingsnummer (LJ621682093US). I går fikk jeg på nytt et svar fra butikken, og dette var det de skrev: "we do not know what to say ? , if you wanted it with better tracking you have to spend more money........................we have no answers ...this is why people dont ship internationally" Hva er dette for noe tull, og hva kan jeg gjøre for å få gjennomslag her? (De skulle forøvrig ha $15 for å sende pakken til Norge.) Endret 23. november 2011 av nkrystad Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Gir butikken f så er det vel ikke all verden du kan gjøre, betalte du med ett kredittkort så kan du muligens få refusjon der. 1 Lenke til kommentar
nkrystad Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Jeg betalte via PayPal. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Da kunne du satt i gang en klage/konfliktløsningsprosess via PayPal, men ikke etter så lang tid som 4 måneder (max 45 dager...). Du kan kanskje klage til kredittkortselskapet, om du har linket PayPal opp mot ditt kredittkort og betalt på den måten, men vil ikke anbefale det om du har tenkt å beholde PayPal-kontoen din... Pakkesporingen viser forøvrig (etter mitt syn) at selgeren med stor sannsynlighet ikke har sendt pakken fra seg ("electronic shipping info received", og deretter ikke noe mer)... 1 Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Pakkesporingen viser forøvrig (etter mitt syn) at selgeren med stor sannsynlighet ikke har sendt pakken fra seg ("electronic shipping info received", og deretter ikke noe mer)... Dette er jo en brevforsendelse, så på bakgrunn av det foreligger det sikkert ikke noe sporingsinformasjon. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Pakkesporingen viser forøvrig (etter mitt syn) at selgeren med stor sannsynlighet ikke har sendt pakken fra seg ("electronic shipping info received", og deretter ikke noe mer)... ^ What he said. Sporingen viser jo at pakken ikke har blitt sendt fra butikken til USPS. Dette har ingenting med "international shipping" å gjøre - butikken har bare gitt beng i å sende pakken til postvesenet. Du er med andre ord - mest sannsynlig - blitt lurt av butikken. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Som C-angel er inne på er dette et brev, og med mindre man har bedt om det(og betalt ekstra for det) så sendes brev uten sporing. Når eg bestiller småting som det ikke haster med å få frem, fra Kina eller USA, så bruker eg brev. Koster tingene over 500 kr så sørger eg alltid for pakke/brev med sporing. Å bestille noe dyrt uten sporing er kundens valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå