Monna Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hei Jeg har en 2011-modell Kia Ceed SW, og er stort sett fornøyd. Har et par spørsmål som kanskje dere kan hjelpe meg med. Når jeg skal koble mobiltelefonen opp mot bilen, så låser skjermen seg. Dvs at jeg ikke kan bruke touchskjermen, og jeg kan heller ikke bruke bryterne som styrer radioen på rattet. Hvis jeg lar bilen stå en stund, kobler bluetoothen seg ut. Noen som vet hva som kan være grunnen til dette? I tillegg svikter av og til cruise kontrollen, den "økonomiutkoblinga" (der motoren stopper når det er varmt ute og bilen går på tomgang) og en av knappene som regulerer hvor varmen kommer. Noen som har opplevd noe av dette? Heldigvis har jeg jo garanti, men tenkte å høre litt om dere har erfaring med noe av dette? Om det er en svakhet med bilen? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Jeg vet KIA har hatt litt problemer med head-uniten på Sportage-modellen, men jeg vet ikke hvor lik den uniten er i forhold til den som brukes i Cee'd. Det enkleste er å få byttet uniten (en software-oppdatering hjelper visst ikke) i en ny på garanti. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Når det gjelder BT-handsfree så er det som på mange andre bilmerker enkelte telefoner som fungerer bedre enn andre, da jeg jobbet med Mercedes hadde vi en liste over telefoner som garantert virket. Om det er noe feil så tipper jeg mye kan løse seg med en oppdatering av head uniten, for i følge en tidligere kollega så kom det en ny oppdatering til denne på slutten av sommeren. Når det gjelder start&stop-systemet så er det vel visse faktorer som gjelder for at dette skal virke, og jeg mener å ha lest en artikkel om Mercedes der dette systemet koblet ut under 7 varmegrader. Siden du allikevel skal kontakte forhandler så anbefaler jeg at du spør om hvilke faktorer som bestemmer om systemet virker eller ikke. Jeg har selv en 2010 cee'd, men med automatgir, og har derfor ikke det systemet. http://www.klikk.no/motor/bil/article408443.ece "You better STOP" synger damen i reklamen. Kraftig tv-markedsføring for Mercedes-Benz start-stopp-system - der motoren stopper hver gang damen bak rattet stopper på rødt lys - skal få folks øyne opp for produktet. Men er det så bra som Mercedes skal ha det til? Ja, kanskje om sommeren, men på vinterføre merket vi ikke noe til det.Under null grader skrur nemlig systemet seg automatisk av. Skal man ha nytte av det på sommeren, må man sette bilen i fri, slippe ut clutchen og holde beinet på bremsen for at motoren skal stoppe. Den største fordelen er at bilen er rimeligere med dette systemet enn uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå