RickyRon Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Man har slettes ingen rett på røykepauser i arbeidstiden. 1 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Skulle ha like mye rett på en 'håndjagerpause' siden dette å er lyster som må dempes. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Ja, det hadde gjort seg. http://www.youtube.com/watch?v=rWQjv-vIwxM Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Rett plass å ta dette opp er vell med en fagforening. Men kan ikke se noen problemer med å ta en 5min, selv om det ikke er lov. Er man sliten og trenger 5min til en kopp kaffe eller noe, så tar man det. Fremstår ovenfor kunder/ledelse veldig slapt om hele verkstedet sitter på arbeidsbenken og drikker kaffe. Endret 27. november 2011 av Smalltimer Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Stod tidligere pauser skriftelig i kontrakten? I såfall kan hann ikkje fjerne "5minuttene". Hva med og bare ta deg en nikotintyggegummi når du føler trangen? Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 >Er man sliten og trenger 5min til en kopp kaffe eller noe >trenger 5min til en kopp kaffe eller noe >..til en kopp kaffe eller noe >..kaffe eller noe >..eller noe >eller noe Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Man har slettes ingen rett på røykepauser i arbeidstiden. Ei heller til privat surfing, mail, FB, Twitter, mob-bruk osv. og/eller andre ting som kan anses som private gjøremål i arbeidstiden. Vel å merke, om ikke dette er skriftlig avtalt i arbeidskontrakten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå