Gå til innhold

Uheldig, eller kan pc drepe SSD?

Kirchhoff

Anbefalte innlegg

Hei, for andre gang dør OCZ SSDen jeg har installert i min årgangs Vaio Z. I mai døde min ocz vertex 60 GB. Da kjøpte jeg meg en OCZ agility 3 120GB. Nå døde nettopp min agility 3 disk på samme måte som vertex disken gjorde for 6 måneder siden. Det som skjer er at den pluttselig ikke blir funnet av noen BIOSer.

Retur av produktet er ordnet og jeg får ny disk om ikke lenge. Men er likevel kjipt å miste all data helt uten forvarsel(Harddisker gir ofte signaler om at de er på dødsleiet).

Er det mulig at min laptop dreper diskene? Eller er det kun uflaks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man oppdatere firmware viss ssden ikke dukker opp i bios? Pcen var påskrudd når jeg sist brukte den, men var avskrudd når jeg skulle bruke den neste gang.

EDIT: Grønn og rød LED lyser konstant når den er koblet til. Har prøvd den i 2 pcer, USB kabinett og kaldstartet pcen og varmstartet den mange ganger. All info jeg får på nett tilsier at SSDen er helt død.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Dukker den opp i diskbehandling ?

Evt. koble den til en annen SATA port.

_____

Angående firmwareoppdatering , så vet jeg ikke helt sikkert hvordan man gjør det med OCZ (muligens samme fremgangsmåte).

Jeg har Intel og Crucial.

Gjør det slik :

• Last ned ISO filen
  • Brenn den på en CD
  • Sett BIOS til IDE/Compatible mode
  • Boot opp med CD'en
  • Installer firmware
  • Sett BIOS tilbake til AHCI/RAID mode

Her er link til nyeste firmware.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har også en Agility 3, og har kun elendig erfaring å melde tilbake om. Faktum er at jeg nå har helt gitt opp SSD, og kommer nok til å holde meg til HDD, inntil SSD blir mer stabile.

Jeg har en Agility 3, som plutselig kuttet ut, for så å begynne og virke igjen etter noen dager. Den hadde da firmware versjon 2.11, men etter at jeg oppgraderte til versjon 2.15, som er siste versjon, så virket den fint i en dag, før den kuttet ut. Etter det så har den ikke startet opp igjen.

Jeg tror problemet er at hvis disse diskene går i hvilemodus, så starter de ikke opp igjen ett er det. Kan ikke si jeg er så veldig imponert over Agility 3.

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?90296-After-sleep-Agility-3-no-longer-recognized

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?90281-Laptop-Repeatedly-Killing-Agility-3&highlight=panic+lock

Dessverre så koster disker så utrolig mye nå, men det blir nok en 500 GB til 800 kroner på meg. Så får jeg heller forsøke å returnere SSD-en og forhåpentligvis få pengene tilbake. Den er total ubrukelig for min del. Heldigvis så hadde jeg KUN operativsystemet på den.

Lenke til kommentar

sats heller på det trygge og velprøvde som Intel. Har en 120 GB Intel 320 series som system og programdisk. Oppgraderingen fra snurredisk er formidabel. Driver ikke med benchmarks. Stabilitet og oppetid i systemet betyr mer. Intel har også bra et bra ssd toolbox program

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...