Niki78 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hei, Jeg har i flere år drevet butikk side om side (eller rett over veien) med et annet selskap som selger mange av de samme produktene som oss. Vi har aldri hatt noen problemer, og vi har drevet godt og holdt stabile priser jevnt, men selvfølgelig hatt våre egne strategier. Men, eieren døde i fjord sommer, og fikk en ny eier, etter dette har det skjedd mange sørgelige ting innenfor de veggene på den butikken. Prisene gikk drastisk ned (omlag 25%) og jeg har fått høre fra ansatte over veien samt snakk rundt i byggene her om at de ikke betaler moms, og at skatt ofte unngås ved utbetaling av lønn. Selv har 2 av de ansatte gått over til mitt firma og jobber fulltid her, og det er de selv som har kommet med påstandene, og det går jo litt opp i opp når man ser dumping av priser på den måten som de gjør nå (langt under markedsverdi). Det jeg lurer på, er om det er mulig og anmelde firmaet på noen måte? og hva må til? jeg ønsker ikke å blande meg så veldig mye opp i hva de gjør, eller på noen måte få uvenner. Men syntes det er trist at de skal ødelegge for andre. Hva kan jeg evt. ellers gjøre? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Du kan jo tipse fylkeskattekontoret, da kan det dukke opp ett bokettersyn hos naboen din. Lenke til kommentar
Niki78 Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Takk, tror dette blir den enkleste veien og gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå