Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er koblet til trådløst nettverk, men ingen internettilgang.

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å koble meg opp med en sånn trødløs dongel på den stasjonære pcen min, har brukt den lenge, men etter jeg flyttet så nekter den å virke.

Det står at den er koblet til, men ikke noe internett tilgang,

men sånn plutselig så har den internett, men utrolig tregt og detter ned veldig fort igjen.

Har nyinstallert Win 7 og prøvd 2 forkjskjellige dongler, og er en dlink router,

og hvis jeg setter dongelen inn i laptopen så kobler den opp uten problemer med internett!

noen tips her?

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som sier D-link routere er dårlige. Nå har jeg en D-link router selv, riktignok hadde jeg ett liknende problem som du beskriver.

Det var da jeg flytta den stasjonære ned en etasje. Jeg kjøpte meg en Jensen Airlink usb dongle. Men internett forbindelsen var dårlig for å si det pent. Det hele ordnet seg med at jeg kjøpte en ny USB dongle av samme merket saom router. Dette virker fint som bare det.

Den andre donglen bruker jeg på en annen pc 4 - 5 meter unna og nå virker den også som bare det.

Så du bør kanskje tenke på å flytte litt rundt på pc eller router litte grann eventuelt låne en dongle av ett annet fabrikat å teste om det er noen forskjell. Siste alternativ er vanlig nettverks kabel

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Som Phyltre sier, så høres det ut til å være signalstyrke og støy som er problemet.

Du kan prøve å bruke en forlengerkabel for USB og flytte donglen rundt til du finner best signalstyrke.

Videre kan det lønne seg å prøve forskjellige kanaler i router. Det kan være andre som blokkerer den kanalen du bruker.

Blir du lei av å eksperimentere, så kan homeplug være en grei løsning. Det er nettverk over strømnettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...