enurweb Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Leser at med en amulet som heter Mara kan man gifte seg i spillet... høhø moro feature må jeg si Noen som har testet? Hvilke fordeler får man av det og eventuelt ulemper? Kanskje er det forskjell på hvilken ektefelle man velger mot hvilke fordeler/ulemper man får? Tenkte kanskje det var smart å ha ei kone til å vokte huset med tanke på tyveri rykter. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hun lager mat en gang i døgnet, og noen (om ikke alle) starter shops som du kan dra inn litt penger på. Også selge ting til. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Du kan jo lese her: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Marriage Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Mara er en gudinne inne TES-universet, og er gudinnen av kjærlighet. Snakk med Maramal i Temple of Mara i Riften og spør han om alt ang. "marriage". Så får du tilbudet om å kjøpe en Amulet of Mara, og når du har den på deg, aktiverer du en dialog med forskjellige folk rundt om i Skyrim. Men du må nok gjøre alle questene som NPCen (Non-Person Character) er knytt til før du får dette valget. Feks. Mjoll the Lioness i Riften. Du må finne sverdet hennes før du kan gifte deg med henne. Håper det hjalp! Endret 23. november 2011 av Hoooody Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Er det mulig å gifte seg med en dame som både er follower OG som kan starte butikk? Jeg vil gjerne ha muligheten til å skifte klærne på henne, og da har jeg skjønt hun må være follower. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Leser at Mjoll the Lioness kan både være kona di samt at hun følger deg ut i kamp på samme tid. Eneste er vel det at da blir det stress for henne og også drive butikk oppi alt dette Noen som vet hvordan det funker? Eventuelt om det er plagsomt med han fyren Aerin som følger etter henne hele tiden? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg vet det er flere som kan være kone OG follower. Men er det noen som kan være kone, follower PLUSS drive butikk? Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg har Mjoll som hustru og det funker sånn at du tjener 100 septims per. dag. Du kan ta hun med ut på jakt feks. og hun tjener forsatt 100 septims per dag, uavhengig av hva hun gjør på. Og hun har rustning som hun har som default. Den armoren kan du ikke ta vekk. Men om du gir henne noe annet av armor, equipper hun det automatisk. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Jeg vet det er flere som kan være kone OG follower. Men er det noen som kan være kone, follower PLUSS drive butikk? Jeg har Aela The Huntress, og hun kan i hvert fall gjøre dette. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 (endret) Jeg har Mjoll som hustru og det funker sånn at du tjener 100 septims per. dag. Du kan ta hun med ut på jakt feks. og hun tjener forsatt 100 septims per dag, uavhengig av hva hun gjør på. Og hun har rustning som hun har som default. Den armoren kan du ikke ta vekk. Men om du gir henne noe annet av armor, equipper hun det automatisk. Men hvis du gir henne vanlige klær (uten stats) så velger hun vel ikke å ta de på seg likevel. Så da spiller det vel ingen rolle. Planen var å ikke har kjerringa i rustning når hun var hjemme, men det går vel ikke så lenge ikke hun er en vanlig sivilist, og de kan du vel ikke bytte noe på heller. Endret 23. november 2011 av Orwandel Lenke til kommentar
Cepherit Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Nei, når hun ikke follower deg lenger så går hun tilbake til default-armoren sin. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hvordan fungerer giftemål om man ikke har hus i spillet? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Tenker kanskje å ta Mjoll som hustru som lager god mat, tjener penger for meg samt er med ut i strid. Forhåpentligvis starter hun uansett butikk i Whiterun selv om hun er med ut på quests. Samtidig tenkte jeg å be Lydia slutte å å følge etter meg men lar henne beholde utstyret sitt. Regner da med at Lydia er hjemme i huset mitt i Whiterun og guarder det om noen tyver tenker tanken på å stjele. Håper det lar seg kombinere at Lydia gjør dette når Mjoll også sånn sett flytter inn Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Burde ikke man ha muligheten til å ha flere ektefeller? Er jo litt viking-inspirert, og var du helt konge som viking hadde du vel både to og tre koner. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Burde ikke man ha muligheten til å ha flere ektefeller? Er jo litt viking-inspirert, og var du helt konge som viking hadde du vel både to og tre koner. I disse dager ville nok media snappet det opp og laget et oppslag om at spillet er en utrosimulator. 1 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Burde ikke man ha muligheten til å ha flere ektefeller? Er jo litt viking-inspirert, og var du helt konge som viking hadde du vel både to og tre koner. I disse dager ville nok media snappet det opp og laget et oppslag om at spillet er en utrosimulator. Begge konene må jo bo i samme hus, så det er jo ikke akkurat utroskap når det skjer åpenlyst. Da er det verre med Fable-serie, som jo er en utrosimulator Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hadde vært morsomt bethesta hvis dere i det minste hadde PRØVD å gjøre giftemålet litt troverdig. Slik det er nå ødelegger ektefellen mer for innlevelsen enn han/henne gir. Unike samtaleemner og et par gjøremål burde vært et minimum når det først skal implementeres noe slikt som dette. Men såklart, greit med litt lett-tjente penger(hvis kona starter butikk) og en bedre skill bonus når du sover over hjemme. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hadde vært morsomt bethesta hvis dere i det minste hadde PRØVD å gjøre giftemålet litt troverdig. Slik det er nå ødelegger ektefellen mer for innlevelsen enn han/henne gir. Unike samtaleemner og et par gjøremål burde vært et minimum når det først skal implementeres noe slikt som dette. Men såklart, greit med litt lett-tjente penger(hvis kona starter butikk) og en bedre skill bonus når du sover over hjemme. Jeg nevnte Fable-serien, som gjør ting enda verre. Men er enig. Hadde vært gøy hvis ektefellen spurte om du ville bli med på markedet og stå og se på og holde artiklene mens hun handlet, og hvis du ikke ble med, fikk du ikke "well rested" når du sov hjemme. Eller at ektefellen klaget på at du ikke var nok hjemme. Flere forslag? :!: Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Å gå på den lokale kroen for en romantisk aften for så å ødelegge kvelden å få sengen sin permanent flyttet ned i kjelleren når du istedet for å se dypt inn i din elskede sine øyne ser dypt inn i kropikens dype utringning. Neida, men saken er jo bare at de burde lagt inn litt mer flid i ekteskapet. I et spill vil det jo aldri føles direkte realistisk ut, og det vil alltid bli mange gjentagelser, men en par ekstra quests og noen nye dialoglinjer burde vært lagt inn. Det er jo så mange enkeltstående quests, og en kunne vel kanskje kuttet ut noen av disse for å fylle ut andre viktigere forhold. Endret 24. november 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hvordan fungerer giftemål om man ikke har hus i spillet? Jeg ble ihvertfall spurt om vi skulle bo i noen av mine hus eller i hennes hus. Så jeg antar det går greit å være uteligger når en gifter seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå