Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dra til kiropraktor

Rankiz

Har du ryggproblemer/nakkeproblemer?  

9 stemmer

1. 1. Har du ryggproblemer/nakkeproblemer?

• Ja
      7
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Var hos kiropraktoren i dag ang vondt/brennende smerter bak ryggbladet og stiv i nakken. Anbefaler alle studenter som bruker veske/bag å ta seg en tur, eller hvis du bruker mye pc. Er et problem veldig mange studenter sliter med og de fleste oppdager det først på universitetet når det blir enda mer statisk arbeid og flere bøker. En kiropraktor kan i løpet av noen få behandlinger gjøre deg "frisk", slik at du overhode ikke får vondt bak ryggen og du slipper nakkeproblemer.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare av nysgjerrighet. Dette koster jo noen kroner? Tenker egenandel osv. Måtte du betale hos kiropraktor også?

Og fikk du noen anbefaling om hvor ofte du må tilbake? Regner med han ikke har kurert deg for livet? :)

Jeg betalte 500kr for første gang, så 300kr per gang deretter. Du kan få igjen penger fra staten, men jeg gikk til en kiropraktor som ikke var "sponset" av staten, dvs at jeg ikke fikk igjen noe penger. Det er ofte en kvote med så mange kiropraktorer der kundene får dekket noe av kostnadene, men det er jo mange kiropraktorer som ikke får plass på denne relativt beskjedne lista med statssponsede kiropraktorer.

Det er VIKTIG å huske på at hvis du går til en ikke statssponset kiropraktor får du time mye fortere, akkurat for den grunnen at du ikke blir sponet av staten. Kiropraktoren estimerte at jeg trengte rundt 4-5 behandlinger, da vil jeg være helt "frisk". Dvs ingen nakke og ryggproblemer. Det er lettere å "knekke opp" yngre personer, så jo fortere du oppdager problemet og jo fortere du kommer deg til kiropraktor, jo bedre er det. :)

Helsekategorien er den veien

<-----------------------

Det er sant, men siden mange på dette forumet f. eks bruker veske/bag så er det interessant å informere forumbrukere på denne delen av forumet om hva man kan gjøre med problemet. Leste nettopp i Mote- og velvære forumet at noen hadde problem med akkurat det samme: Rygg- og nakkeproblemer. Da hjelper det lite å skrive dette i et annet forum.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Er det noe jeg kan skylde sliten rygg og nakke på er det setene i forelesningssalene på BI. Trening av rygg hjelper rimelig bra, og massasje uten happy ending er ikke min ting.

Kiropraktor driver ikke med massasje overhode hvis det er det du tror. Han finner ut hvor i ryggen/nakken/korsryggen eller andre steder der musklene har låst seg og ofte har en låsning av en muskel forplantet seg videre og låst andre muskler. Han bruker spesielle metoder for å fikse dette og det er en grunn til at man sier at kiropraktoren "knekker deg på plass", fordi han manipulerer muskler og ledd, ikke driver med massasje. Det

Lenke til kommentar

mye diskusjoner nå. Men dro en tur, og dette ble den eneste turen jeg trengte (om han har rett da). Viste fram hvordan jeg satt, holdning og flere slike øvelser.

Etter en stund fant han problemet og mente at det ikke var noe vits å "bryte opp". I stede har jeg fått noen tøyninger jeg skal gjøre hver dag i en måned.

Det er ikke massasje, det er ikke symptombehandling og det er ikke nødvendigvis slik at man må gå mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...