simsa92 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hei guys! Jeg kjøpte tv for en stund siden. Og på den tiden var jeg ganske uviten når det kom til bildeoppdateringsfrekvens, og trodde derfor at 600Hz -slik som det er på min tv, var det beste man kunne få, og det ville produsere vanvittig mange "sub-frames" mellom de originale bildene. Der tok jeg jo grundig feil, og sitter her og ergres over at jeg ikke heller investerte i en tv med 120Hz trumotion eller lignende. MEN jeg lurer altså på om det finnes noen måte å få den samme effekten på? Jeg vet jo at tv'en min takler ekstremt mange bilder i sekundet dersom kilden støtter det, og derfor lurte jeg på om det finnes noen eksterne komponenter som jeg kan koble til tv'en eller, evt. mellom kilden og tv'en - som kan legge inn ekstra "frames" ? Vet at dette kan være et skudd i blinde, men skader jo ikke å spørre! Og en ting til - Det kan godt hende dere kommer til å le av dette men slik lyder det: Kan jeg kjøpe en billig tv med trumotion, koble kilden til den, og deretter kjøre bildet videre til min tv, for å få kildem omgjort fra f.eks canal digital 50Hz ut ---> billig trumotion tv 120Hz ut ---> til min tv Hilsen en som bare er nysgjerrig, og kreativ xD Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Høres ut som et meningsløst prosjekt, du kan jo ikke lage flere frames enn det som sendes fra kilden? Lenke til kommentar
simsa92 Skrevet 26. november 2011 Forfatter Del Skrevet 26. november 2011 Høres ut som et meningsløst prosjekt, du kan jo ikke lage flere frames enn det som sendes fra kilden? det er jo det som er greien med trumotion? 600Hz subfield som viser samme frame 5 ganger, bare etter hverandre, mens trumotion tv'er legger inn subframes mellom hver frame. Slik jeg har forstått det, og jeg er rimelig sikker. Meningsløst prosjekt sier du ? Helt enig, og jeg hadde ikke gjort det, men jeg er bare nysgjerrig om det faktisk er mulig Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hvor skal tven ta subframes fra? Det er jo ikke noe mer å hente i kildematerialet... Jeg er lydfyr, ikke video, men 600Hz subfield høres ut som marketing bullshit spør du meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå