Mercer120488 Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Hei. Jeg har en toshiba qosmio x300, og lurer på hvor jeg kan få kjøpe skjermkort til den, fordi det som er i den nå byner å bli gammelt, jeg trenger et som er bedre. også skulle jeg ha oppgradert cpu'en på den også. er det noen som vet om noen sider som man kan kjøpe deler til bærbare pc'er? Mvh SR Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Dersom jeg har søkt opp riktig laptop, er den beste prosessoren som passer X9100. Dersom din laptop støtter en Quad-core, vil QX9300 være best. Det er verdt å merke seg at ytelsesforskjellen på cpu-siden, til spill, vil være nesten null. Dersom spillet støtter quad-core kan du hente litt. Angående skjermkortet må du først finne ut om skjermkortet er loddet fast på hovedkortet. Hvis ikke må du finne ut om de bruker proprietære kort og ikke standard MXM 2.1 III som GTX 9800M egentlig er. Bruker laptopen MXM 2.1 III kan du som beste skjermkort som fysisk passer ha GTX 285M. Om dette vil virke i laptopen er noe annet. Ytelsesøkningen her er ikke stor, ca 15-20% om ikke mindre. Så og si eneste plassen du kan finne dette er på ebay. Jeg anbefaler deg å selge laptopen og kjøpe en ny en. Lenke til kommentar
KaiAlvin Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Husker jeg ikke feil, så var det tre varianter av x300. En med GTS 9700M, en med GTS 9800M(muligens SLI) og en med GTX 9800M. Sitter du med førstnevnte så kan det jo være litt og hente, så fremst det lar seg gjøre da? Du må nesten vurdere om kostnaden betaler seg i ytelse, og evt. arbeidet med å få det til. Lenke til kommentar
Mercer120488 Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 det var det jeg var redd for, at det kommer til å koste mye. jeg har den siste du nevnte med gtx9800. jeg tror jeg bare kommer til å bygge meg en stasjonær pc i stedefor å oppgradere denne. men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå