Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilket spill er å anbefale?

Anbefalte innlegg

Det er ekstremt lenge siden jeg har spillt med på pc'en og jeg her helt og holdent totalt blank på hva som gjelder for tiden når det gjelder spill. Sån, nå har jeg sagt det :)

MEN!... jeg har lyst til å kjøpe meg et spill, og jeg kan vertfall si hva jeg har spilt før som jeg liker, og da håper jeg dere kan finne spill i samme sjanger til meg:

1. Quake 3 Arena

2. Hitman

3. Battle Field

Er vel "førsteperson skytespill" det så fint heter?

Er ikke interissert i slik online greier. Jeg vil kjøpe et spill, installere det, og spille. Ikke noe mer dill dall.

Hva er det som er populært i den sjangeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt battlefield

Ja, jeg har spillt dette før, og likte det, men lurer samtidig på om det er noe annet nymotens flott? :)

Har forøvrig også spillt Medal of Honor og likte det også.

Er vel egentlig ikke så fryktlig kravstor, men liker slike spill hvor man må snike seg litt rundt for å skyte etc. Er ikke veldig fan av voldsomme krigsscener hvor det er overflod og alt for mye eksplosjoner etc.

Lenke til kommentar

Tja, Counter Strike: Global offensive kommer vel tidlig neste år, så hvis du ikke har noe imot å vente litt er nok det et alternativ.

Litt basert på preferanser kan du like Battlefield 3 (større baner, fartøyer), eller Modern Warfare (hvilket som helst i serien, egentlig) (veldig små baner). Og så har vi selvfølgelig masse andre mindre populære spill, slik som Red Orchestra 2 (mer realistisk, andre verdenskrig).

Så spørsmålet er egentlig - mer spesifikt, hva er du interessert i? Løpe rundt uten stopp? Campe i en busk i fem minutter? Noe helt annet?

Vanskelig å gi et godt svar uten utfyllende informasjon.

Lenke til kommentar

Tja, Counter Strike: Global offensive kommer vel tidlig neste år, så hvis du ikke har noe imot å vente litt er nok det et alternativ.

Litt basert på preferanser kan du like Battlefield 3 (større baner, fartøyer), eller Modern Warfare (hvilket som helst i serien, egentlig) (veldig små baner). Og så har vi selvfølgelig masse andre mindre populære spill, slik som Red Orchestra 2 (mer realistisk, andre verdenskrig).

Så spørsmålet er egentlig - mer spesifikt, hva er du interessert i? Løpe rundt uten stopp? Campe i en busk i fem minutter? Noe helt annet?

Vanskelig å gi et godt svar uten utfyllende informasjon.

Jeg liker spill som man må bruke hue litt. At man må snike seg innpå andre for så og skyte dem. Liker ikke slik hurra-meg-rundt hvor alle skyter på alle i ett sett mens bombene fyker rundt deg.

Vil snike meg innpå, finne løsninger etc.

Quake 3 Arena er jo egentlig et typisk spill jeg kanskje da ikke liker i forhold til det jeg nevner her. Der flyr man rundt og plaffer ned alt som beveger seg. Man hopper opp på høyder og ned i groper for å plukke opp svevende ikoner som gir deg helse/ammo/shield etc. Blir litt "Supermario" for min del.

Vil ha et spill som er litt mer virkelig på en måte. Jeg spillte et spill som jeg likte veldig godt for noen år siden, men husker ikke helt hva det hette. Men i en av de siste "brettene" så befant man seg på stranden i Normandie. Dette var et relativt realistisk spill hvor det var veldig variert. Joda, noen ganger var det full fart der også, men ikke alltid.

Husker rett og slett ikke hva det spillet hette, og det kan godt være at det er en av de jeg har nevnt... ?

Skyrim

Ulver og flyvende drager etc. er ikke akkurat det jeg forbinder med virkelighet :)

Lenke til kommentar

Hehe ser den. Da må du hvertfall bruke hue, og du har uendelig med muligheter. Men hvis du ikke liker sånne spill er det naturligvis ikke vits i å kjøpe det. Jeg har Battlefield 3, men syns enspillerdelen er altfor kort. Siden du ikke skal spille online ville jeg ikke anbefalt det.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Men er det noen her som vet hvilket spill jeg snakker om her:

Vil ha et spill som er litt mer virkelig på en måte. Jeg spillte et spill som jeg likte veldig godt for noen år siden, men husker ikke helt hva det hette. Men i en av de siste "brettene" så befant man seg på stranden i Normandie. Dette var et relativt realistisk spill hvor det var veldig variert. Joda, noen ganger var det full fart der også, men ikke alltid.
Lenke til kommentar

Jo, det var det med singleplayer, ja.

Half-Life 2. Veldig bra hele veien gjennom.

Og ikke at det var så veldig bra gjennomført totalt sett, men Crysis har rimelig stor frihet på starten, og det likte jeg veldig godt.

Endret av Materie
Lenke til kommentar

Jo, det var det med singleplayer, ja.

Half-Life 2. Veldig bra hele veien gjennom.

Og ikke at det var så veldig bra gjennomført totalt sett, men Crysis har rimelig stor frihet på starten, og det likte jeg veldig godt.

Det var det kanskje ja :)

Hjertelig takk!

Men har kanskje ikke kommet noen ny versjon der?

Hvis "nei" på det spørsmålet, hvilket spill er det som ligner mest på dette som er up to date?

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er Medal of Honor du tenker på. Begynner å dra godt på årene det nå. MOH er en av klassikerne innen FPS-sjangeren, og du finner uhorvelig mange liknende spill. Call of Duty er vel den serien som har flest fellestrekk med MOH. COD 1 begynner å dra godt på årene det også. COD2 er heller ingen grafisk perle lenger, men byr fortsatt på god underholdning imo. Og COD(4): Modern Warfare(1) regnes også som en klassiker. Single-player delene i Modern Warfare 2 og 3 er også greie etter min mening, men COD-serien er kjent for korte kampanjer.

Anbefaling av spill avhenger jo mye av hva slags PC du sitter på da.

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er Medal of Honor du tenker på. Begynner å dra godt på årene det nå. MOH er en av klassikerne innen FPS-sjangeren, og du finner uhorvelig mange liknende spill. Call of Duty er vel den serien som har flest fellestrekk med MOH. COD 1 begynner å dra godt på årene det også. COD2 er heller ingen grafisk perle lenger, men byr fortsatt på god underholdning imo. Og COD(4): Modern Warfare(1) regnes også som en klassiker. Single-player delene i Modern Warfare 2 og 3 er også greie etter min mening, men COD-serien er kjent for korte kampanjer.

Anbefaling av spill avhenger jo mye av hva slags PC du sitter på da.

Yess!!! Medal of Honor er riktig ja, husker det nå :)

PC'en jeg sitter på har følgende specs:

Minne: 12GB

CPU: i7 2.7ghz

Skjermkort: MSI GTX 560-TI 2GB. PhysX

Strømforsyner: Mist 1000W

Skjerm: 24" Samsung 1920x1200 oppløsning

Lenke til kommentar

Ah, men da blir det jo plutselig veldig enkelt siden PCen din trekker nye spill også uten problemer :)

Vil anbefale COD-serien. Det er høyt tempo og ikke så mye sniking akkurat, men det er underholdende og innslag av realisme. Du føler deg i hvert fall i høyeste grad involvert :) Men styr unna World at War. Black Ops er heller ingen høydare i serien.

S.T.A.L.K.E.R.-serien kan også være aktuelt. Det har innslag fra RPG-sjangeren ved at det er mer fokus på å samle, selge og kjøpe utstyr, ulike typer utstyr gir deg perks, samt at verdenen er mer åpen. Historien er mindre realistisk enn i COD med innslag av mutanter, men jeg vil påstå at gameplayet er mer realistisk.

I sjangeren krigssimulator vil jeg sterkt anbefale Armed Assault (ArmA), med særlig vekt på ArmA2 og de to utvidelsespakkene. Her snakker vi open-world, realistiske skademodeller, mulighet til å styre div. kjøretøy, osv. Men hvis tilnærmet 100% realisme ikke er noe for deg bør du styre unna.

Ellers er jo Half-Life2 med påfølgende episoder også en klassiker :love: Og disse ser fortsatt veldig bra ut på tross av alderen :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)

Men håper du kan hjelpe meg med å finne ut hvilket spill jeg snakker om her:

Er noe ala Quake. Man befinner seg på en annen planet (tror jeg) hvor man skal tilintetgjøre tilsynelatende utenomjordiske vesener. Man går stort sett inn i en heis for å komme til neste brett etc.

Dette var et meget populært spill for noen år siden.

Dog er det ikke realistisk i det hele tatt, men man må løse noen oppgaver i ny og ne for å komme videre.

Når jeg ser evt. screenshots så husker jeg det med en gang, men vet som sagt ikke hva jeg skal søke på.

Håpet mitt var kanskje at utgiveren hadde kommet med noe nytt siden sist?

Lenke til kommentar

For å forklare meg litt mer - Bubbleshooter er faktisk det spillet jeg har brukt mest tid på i de siste 6 månedene, så det at jeg annbefaler det, er faktisk ikke så rart. : ]

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...